לאחר שלוש שנים, בית המשפט פסק למנהל המשק המיתולוגי של הפועל ראשון לציון פיצויים בסך עשרות אלפי שקלים - יורשיו יקבלו את הכסף שלא שולם לו במשך שנים.
2 צפייה בגלריה
טוביה שטרולי ז"ל
טוביה שטרולי ז"ל
טוביה שטרולי ז"ל
(צילום: דף הפייסבוק של המועדון)

כמעט 15 שנה שימש טוביה שטרולי כאיש המשק של הקבוצה הבוגרת של מועדון הכדורגל הפועל ראשון לציון, כל שחקן הכיר אותו וכל אוהד אהב את העובד הנמרץ שלמרות גילו עבד שבעה ימים בשבוע. עם פרוץ מגפת הקורונה שטרולי הוצא לחל"ת ולאחר מכן סיים את עבודתו.
זמן קצר לאחר מכן טען שטרולי כי לא קיבל את מלוא זכויותיו וכי פוטר באופן לא תקין והגיש תביעה על סך 350 אלף שקל נגד המועדון. מאז הגשת התביעה שטרולי חלה ונפטר, והתביעה הועברה על שם יורשיו. בשבוע שעבר ניתן פסק דין, לפיו על הקבוצה לפצות את יורשיו של שטרולי ב-143,452 שקל.

קראו גם:

על פי פסק הדין, במספר מקרים שונים לא שולמו לשטרולי כספים שהגיעו לו מהקבוצה. כך לדוגמא, בשנת 2015 במשך תקופה קצרה בה שטרולי לא הועסק, לא שולמו לו פיצויים, במהלך השנים לא שולמו לו שעות נוספות וזאת למרות שעבד שבתות ולעיתים בין 12 ל 15 שעות ביממה, לא נחתם עימו הסכם העסקה ועוד. בתקופת הקורונה שטרולי הוצא לחל"ת ולא יכל לחזור כיוון שהיה בקבוצת סיכון, למרות זאת בביטוח לאומי לא שילמו לו את שכרו כיוון שהקבוצה הצהירה ששב לעבודה.
פעם אחר פעם שטרולי ניסה לקבל מענה ממנהלי הקבוצה, אך ללא הועיל וכשהגיע למגרש לדרוש תשובות הוזמנה לו משטרה. בשלב מסוים ביטוח לאומי דרש ממנו להשיב את הכסף ששולם לו ובית המשפט פסק שבעקבות התנהלות הקבוצה יש לראות בשטרולי כמפוטר וכזכאי לכל הזכויות של עובד מפוטר.
בגין מקרים אלו דרש שטרולי לפצותו ב-341,861 אלף שקל. המועדון מצידו הגיב כי נהג כשורה, העניק לו ימי חופש בפגרה, שילם לו בהתאם לחוק, לא דיווח ששטרולי שב לעבודה בקורונה ולכן אינו אשם בכך שביטוח לאומי אילץ אותו להשיב את הכסף וכי שטרולי מעולם לא פוטר.
למרות הטענות, השופט קיבל את עמדתו של שטרולי ופסק כי הוא זכאי לפיצוי על סך 143,452 שקל וגם 10 אלף שקל שכר טרחה לעורך דין ואלף שקלים נוספים בגין הוצאות משפט.

2 צפייה בגלריה
עו"ד  שי שרון
עו"ד  שי שרון
עו"ד שי שרון אידגה
(צילום: פרטי)

עו''ד שי שרון אידגה שמייצג את המשפחה מסר: "טוביה ז"ל הגיש תביעה מוצדקת מאין כמותה נגד העמותה המנהלת את הקבוצה שאותה אהב כל כך. במהלך ההליך וזמן קצר לאחר מתן עדותו נפטר והותיר אחריו את צוואתו, כי בית הדין לעבודה יעשה עימו צדק, כזה שקברניטי קבוצתו האהובה לא עשו עימו כאשר התעלמו מפניותיו וזנחו אותו לאחר שחלה במחלה סופנית וברגע שהיה זקוק להם יותר מכל.
"מהרגע הראשון שנכנס למשרדי הרגשתי את האחריות הרבה המונחת על כתפיי. אני שמח מאוד על התוצאה המוצדקת אליה הגיע בית דין לאחר הליך ארוך, קשה ואמוצינאלי ומקווה מאוד שזה יביא גם נחמה מסוימת למשפחתו היקרה".