הוועדה המקומית ראשון לציון, המליצה בישיבתה בשבוע שעבר, על הפקדת תכנית ההתחדשות של מתחם ש"י עגנון, בשכונת רמת אליהו.
1 צפייה בגלריה
שכונת רמת אליהו
שכונת רמת אליהו
שכונת רמת אליהו
(צילום: אבי מועלם)
תכנית ההתחדשות של המתחם כוללת הריסתם של שבעה בניינים, חלקם מבנים מסוכנים שכוללים 176 יח"ד ובניין נוסף של 16 דירות המיועד לתמ"א 38. על פי התכנון המוצע, יוקמו במתחם זה בעתיד 6 בניינים חדשים, מהם ארבעה מבנים של בנייה מרקמית שבכל אחד מהם 34 יח"ד ו-10 קומות, ושני מגדלי מגורים שבכל אחד מהם 94 יח"ד ו-25 קומות כולל קומת מסחר - סך הכל 324 יח"ד. לבניין המיועד לחיזוק יתווספו 4 קומות ו-16 דירות.
בנוסף התכנית קובעת פתיחתם של 2 רחובות חדשים, כולל חיבור רחוב ש"י עגנון לרחוב תורה ועבודה, וחיבור של רחוב אנילביץ' לרחוב ש"י עגנון, ובנוסף מגרש עבור הקמת מבני ציבור לטובת מוסדות חינוך, קהילה, רווחה ועוד לרווחת התושבים וכן שטחי ציבור בחלק מהמגרשים השונים.
קראו גם >>
את התכנית מקדמת האדריכלית ליאת איינהורן פנחס וצוות יועצים מטעמה של עיריית ראשל"צ העומדת מאחורי התכנון כולו. תכנית זו שהומלצה על ידי ועדת התכנון העירונית להפקדה בוועדה המחוזית הינה תכנית מפורטת שתאפשר בעתיד לאחר אישורה הוצאת היתרי בנייה.
התכנית תקודם במקביל לתכנית בניין עיר (התב"ע) של שכונת רמת אליהו כולה שאושרה כבר להפקדה בוועדה המחוזית.
ראש מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו, דודו מנצור : "זהו צעד חשוב נוסף בהתקדמות שרושמת תכנית ההתחדשות העירונית של רמת אליהו, לאחר התקדמות משמעותית שרשמנו השנה בשכונת נוריות ובשכונת נחלת יהודה מערב בה החלה הבנייה של שני בנייני הפיילוט לאחרונה.
"עכשיו רשמנו צעד משמעותי בקידום התהליך גם בשכונת רמת אליהו עבור התושבים שיבחרו להמשיך ולגור בשכונה. אנו מודים למינהל ההנדסה בעירייה ולאדריכלית ליאת איינהורן שקידמה את התכנון, ומבטיחים להמשיך לקדם את התכניות במלוא המרץ ולעשות את המרב על מנת לשפר את איכות החיים של התושבים".
לכל העדכונים - חדשות ראשון לציון