לא משאירים רעבים בחג. חלוקת סלי המזון של המספרה החברתית בראשון לציון מוקדשת השנה בחג הפסח לחלל אלמוג שמש, שנפגע בתאונת ראש חמורה לפני 25 שנה ונפטר בקיץ האחרון. "אנחנו דואגים לארוחה חמה וטרייה ביום החג, כדי שכולם יוכלו לחגוג", מספרים בני משפחתו.
3 צפייה בגלריה
סלי המזון שנתרמו
סלי המזון שנתרמו
סלי המזון שנתרמו
(צילום: פרטי)

בגיל 20, אלמוג שמש מראשון לציון, אז חובש בתותחנים שתכנן ללמוד רפואה, יצא לחופשה בביתו, אך תאונת דרכים קטלנית הותירה אותו עם פגיעת ראש חמורה איתה חי במשך 25 שנה. בחודש יולי 2023 שמש נפטר, אך כל מי שאהב אותו, משפחתו וחבריו, לא שכחו את דמותו ומקפידים להנציח אותו באמצעות צמידים וסטיקרים בצבע אדום, כצבע הפלוגה שלו עם המשפט שכה אפיין אותו: "אלוף העולם בליפול ולקום כמו גדול".

3 צפייה בגלריה
אלמוג שמש ז"ל
אלמוג שמש ז"ל
אלמוג שמש ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

לכבוד החג, שמש מונצח גם באמצעות סלי מזון לנזקקים אותם מארגן חבר המשפחה ותושב ראשון לציון, רון לוי, שמנהל את 'ויז'ן' המספרה החברתית בעיר.

קראו גם:

"בכל שנה אנחנו מנציחים חלל באמצעות סלי מזון", מספר השבוע רון. "אור אח של אלמוג הוא חבר טוב שלי, בראש השנה הקדשנו את החלוקה לעילוי נשמת ליה בן נון הלוחמת ואלמוג נקבר לידה, הבטחתי לאור שבפסח נקדיש את החלוקה לזכר אחיו. אומנם התאונה התרחשה מזמן אך רק השנה איבדנו את אלמוג".
המספרה החברתית אספה 150 ארוחות חג למשפחות נזקקות בעיר כדי שגם השנה יוכלו לחגוג כראוי. "כל ארוחה כוללת מנה עיקרית, תוספות חמות, שישה סלטים ויין. הכל מחולק ביום החג ומגיע חם וטרי עד לבתים, אנחנו דואגים לארוחה טובה כדי שכולם יוכלו לחגוג.

3 צפייה בגלריה
רון לוי
רון לוי
רון לוי
(צילום: פרטי)

איך אתם מגיעים לאנשים?
"אנחנו מקבלים רשימה מהרווחה אבל יש לנו גם הרבה אנשים שמחברים בינינו לבין אנשים שצריכים באופן פרטי".
"אנחנו מקבלים תרומות מלקוחות במספרה, בעלי עסקים מקומיים וגם קייטרינג סיבל שמספק את המנות דואג למחיר ממש נמוך ומוסיף עוד 20 ארוחות כתרומה. בקורונה חילקנו 1,300 ארוחות, עבדנו גם מחוץ לעיר, השנה החלטנו להתמקד בראשון לציון".
אתה מרגיש קושי בתרומות השנה?
"זה לא עניין של קושי בתרומות, דווקא במלחמה יש היענות עצומה, פשוט השנה החלטנו להתמקד בעיר האהובה שלנו כי יש הרבה ארגונים".