אחרי כמה שבועות סוערים במיוחד בקבוצת הוואטסאפ של חברי מועצת העיר, היא נחסמה לאפשרות להגיב. הסיבה: הודעה של יו"ר סיעת ש"ס בעיר, הרב אריה כהן, ששוב תקף בחריפות את ראש העירייה רז קינסטליך ואת סגניתו ליאל אבן־זוהר.
3 צפייה בגלריה
הרב אריה כהן. "יש לי אהדה ציבורית"
הרב אריה כהן. "יש לי אהדה ציבורית"
הרב אריה כהן. "יש לי אהדה ציבורית"
(צילום: קובי קואנקס)
בהודעה הגיב הרב כהן על אירוע שנערך עבור הקהילה הלהט"בית וכתב: "ג'מיל ומיכל (שמואל ג'מיל ומיכל קלדרון, חברי מועצה דתיים - א.א) תמשיכו למחוא כפיים לרז ולליאל. הם יהפכו את העיר שלנו לסדום ועמורה. שלושתכם צריכים להתפטר מהקואליציה ואם לא, אתם תתנו את הדין בשמיים שאתם חוברים לאנשים הללו". עוד כתב כהן והוסיף: "אחרי החופש תראה מה אני הקטן אעשה לכם בעיר".

"רבנים לא, להט"ב כן"

"כידוע אני לא כופה את דעתי על אף אחד ברמה האישית", אמר השבוע הרב כהן ל"מיינט ראשון". "אני גם יודע להבין את המציאות שאני חי בה בעיר חילונית ופועל לקירוב ללבות. אבל אני מדבר כמי שמייצג את הציבור החרדי במועצת העיר. מעולם לא היה שואו כזה ועידוד ברמה מטורפת ושיתוף פעולה של חודש ימים לטובת הקהילה. אחד העוזרים של חברי המועצה התקשר וסיפר לי שהיה לו קשה לראות איך חוגגים חודש שלם את אירועי הגאווה והוא בכלל חילוני. מה שקורה כאן זו התחלה שתביא אותנו בסוף לסדום ועמורה.
קראו גם >>
"לא צריך להגיע למצב שהעירייה תתגייס יחד עם כל הגופים שלה ותקציבים גדולים עבור זה, מה זה השיגעון הזה? רוצים לחיות שיחיו איך שהם רוצים, אבל אני כן חושב שכעירייה אסור להיכנע לכזה סחף.
"אני מודאג מהילדים החילונים", אומר הרב כהן, "באים אלי ילדים בשבת, לא דתיים, ואומרים לי שבאים אליהם לבית הספר הומואים ולסביות, ומסבירים להם איך אפשר לחיות ולהקים בית בישראל לאו דווקא כבעל ואישה.
על היחס לקהילה הגאה: "ביקשתי מאבן־זוהר שתתן לי להיכנס לבתי הספר בתור רב כדי לדבר על החגים והיא אסרה עלי. אמרה שרבנים לא נכנסים לתת הרצאות, אבל היא מכניסה להט"בים, זה סדום ועמורה"
"ליאל אבן־זוהר מחזיקת תיק החינוך הכניסה אותם אלינו למוסדות. אותם ילדים סיפרו שאיימו עליהם שאם לא יהיו בשיעורים אז יוציאו אותם מהמוסד. על זה אני זועק, מבינים מה זה עושה לנוער? ביקשתי מאבן־זוהר שתתן לי להיכנס לבתי הספר בתור רב כדי לדבר על החגים והיא אסרה עלי. אמרה שרבנים לא נכנסים לתת הרצאות, אבל היא מכניסה להט"בים, זה סדום ועמורה והפכו את זה לטרנד".
כל המצעדים והדגלים היו גם כשהיית חבר קואליציה וסגן ראש העירייה. למה עכשיו נזכרת לתקוף?
"לא התנגדתי בעבר ולא קמתי וצעקתי, כי אני בעד 'חיה ותן לחיות'. אני לא רוצה ליצור אנטי. הם רוצים לצעוד אז שיצעדו, גם היום לא מפריע לי. אבל פתאום רואים שההנהלה הזו בראשות קינסטליך ואבן־זוהר, שעושה חגיגות של חודש ותולה דגלי גאווה חודש ימים זאת הגזמה. יום העצמאות זה יום אחד, למה רק יום אחד? זה מטורף פשוט שהם מובילים את זה בכל הכוח כמו במלחמה. העירייה היא לא דוברת הלהט"בים".

"אני איש אופוזיציה"

למי שלא זוכר, לפני כשבועיים שלח קינסטליך מכתב פיטורין לכהן אחרי שהתפרץ בחריפות במהלך ישיבה עם הורים חרדים שביקשו להקים גן חרדי עירוני. כהן צעק על ההורים, כינה אותם בשמות וגם לא חסך ביקורת על קינסטליך ואבן־זוהר, מה שהיה כנראה הקש האחרון.
3 צפייה בגלריה
רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון
רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון
קינסטליך
(צילום: קובי קואנקס)
נעלבת?
"לא נפגעתי, לא הזיז לי שערה משערות ראשי. לא נולדתי חבר קואליציה וגם לא אמות כזה".
אגב, מה קומם אותך בבקשה הלגיטימית של ההורים החרדים? אלה הילדים שלהם וזו זכותם.
"הכנס הזה שרז עשה עם ההורים גרם לי להרגיש נבגד. זאת בגידה כמו שאישה בוגדת בבעלה עם השונא הכי גדול. ככה הרגשתי. הוא לא מבין את הנזק שגרם לי. אני מצטער על הכעס ולא על שום דבר אחר".
על הפגישה עם דב צור: "דיברנו על העבר הרבה. ליבנו בינינו דברים, היו בינינו כעסים, אבל יחד עם זאת ידענו לדבר בגובה העיניים. דב צור לא שקרן וזה ההבדל בינו לבין הרבה אחרים"
אמרת כבר מספר פעמים שאתה "מתכוון להראות להם". מה זה אומר?
"אני איש אופוזיציה בכל רמ"ח איברי. יש לי ניסיון של כמעט 23 שנים במועצת העיר ובשליחות הציבורית שלי, אני אדאג להציק להם ואדע להילחם בהם ברעיונות והצעות לסדר. אני איש מאוד אהוד ברחוב ובציבור. כל יום אני בבתי אבלים, בתי כנסת ועוד. לא אפסיק לדבר ולא אפסיק לומר את האמת. הם לא ישכחו אותי בחיים. עד היום התרגלו לאופוזיציה של בייביסיטר ועכשיו יראו למה אני מסוגל.
"לא האמנתי כמה טוב עשה לי הסיפור הזה, כמה אהדה אני מקבל", מוסיף כהן. "הם שיחקו לידיים שלי. יש לי אהדה ציבורית אדירה וגם חברי מועצה שולחים לי הודעות פרטיות על המלחמה שאני עושה נגד קינסטליך ואבן־זוהר. הם חיים באשליות וחושבים שהם ייקחו את הבחירות הבאות בהליכה. הם רק מזיקים אחד לשני".
כמי שהיה צמוד לראש העירייה בשנתיים האחרונות, מה דעתך על תפקודו?
"הוא לא ראש עיר. בפועל זאת ליאל אבן־זוהר. מה שחשוב לו זה המתחם שלו בקומה החמישית ואת זה הוא מנסה לשמר. שאר הדברים לא מעניינים אותו. יש לי הפתעות בשבילו כי המבצר שלו רעוע מאוד והוא לא יודע שיש לו גיס חמישי בתוך הלשכה. כל השנתיים שלי לצידו הערתי לו על הדרך שלו. כל ישיבה ביני לבינו, עשרות ומאות ישיבות נכנסתי אליו ואמרתי לו את זה. בללטף ולחבק הוא היה מעולה, הוא אלוף בלדעת להתחנף, אבל זה כבר לא יעזור לו. הוא לא יהיה ראש עיר בקדנציה הבאה".
3 צפייה בגלריה
(צור | צילום אבי מועלם)
ברשתות הפיצו תמונה שלך בפגישה לאחרונה עם דב צור. על מה דיברתם?
"דיברנו על העבר הרבה. ליבנו בינינו דברים, היו בינינו כעסים, אבל יחד עם זאת ידענו לדבר בגובה העיניים. קינסטליך הפר איתי הסכמים, דב צור לא שקרן וזה ההבדל בינו לבין הרבה אחרים. אחרי השיחה עם צור הבנתי שהוא יחזור להתמודד על תפקיד ראש העירייה בבחירות הבאות. ראיתי חבית חומר נפץ שעומדת להתפוצץ באופן חיובי בדרך לבניין העירייה. עוד מוקדם לדבר על שיתוף פעולה פוליטי בינינו כי יש עוד זמן לבחירות, אבל נשב ונדבר על זה, אני מעודד אותו לחזור לזירה הציבורית".
מטעמו של ראש העירייה רז קינסטליך נמסר: " אין שופטים אדם בשעת צערו". ממלאת מקום ראש העירייה ליאל אבן־זוהר מסרה: "חבר המועצה כהן עסוק מאז חדל לכהן כסגן ראש העירייה, בהפרחת טענות פופוליסטיות שנראה שכל מטרתן לייצר פילוג וכותרות. ראשון לציון היא עיר פלורליסטית, וככזאת, דואגת לצרכיהם של כלל התושבים בעיר- דתיים וחילונים כאחד וזו בעיני הדרך הנכונה לחיות יחד בעיר של כולנו.
בעניין גני הילדים, חבר המועצה כהן התעלם מהעובדה הפשוטה שלמעלה מ-50 הורים מהציבור אותו הוא מתיימר לייצג, ביטלו את הרישום לגני המוכר שאינו רישמי, וזאת בעקבות טענות קשות שהעלו, הנוגעות בין השאר לאלימות מצד עוזר הוראה בגן. יחד עם ראש העירייה והנהלת העיר, אמשיך לדאוג לכלל ילדי ראשון לציון, כשרק האינטרס הציבורי עומד לנגד עיני".
לכל העדכונים - חדשות ראשון