תושבי נווה חוף טוענים שניתקו אותם מהתחבורה הציבורית, "אנחנו גם ככה שכונה די מנותקת", מסביר יריב סדרס, תושב השכונה, שפועל יחד עם רבים אחרים בשנתיים האחרונות מול משרד התחבורה כדי לנסות ולהשיב את המצב לקדמותו לכל הפחות, אז היו קווי אוטובוס יעילים מהשכונה ועד לצפון תל אביב, שעברו בכל התחנות המשמעותיות, כולל בית חולים איכילוב.
לפני מעט יותר משנתיים בוטלו קווי אוטובוס שהיו עוברים בשכונת נווה חוף בקביעות, קו מספר 10 וקו מספר 84. הקווים היו עוצרים במקומות מרכזיים בראשל"צ ואז ממשיכים לתל אביב, דרך איכילוב ועד לרידינג. הקווים, כך לדברי תושבי השכונה, היו מלאים באנשים. הם הופסקו בקורונה, ונאמר לתושבים שהעניין זמני בשל שיפוצים ברחוב שז"ר, אך הקו לא חזר לנסוע בתוך השכונה למרות כל מאמצי התושבים להחזירו.
רבים מהתושבים שעושים שימוש קבוע בתחבורה ציבורית מצאו עצמם ללא מענה, ולפני כחצי שנה משרד התחבורה הצהיר כי ביטולו של קו 84 שהיה ארוך ומסורבל נועד לספק שירות אמין וטוב יותר, כשהקשרים הפנימיים בשכונות נשמרים על ידי קווים מקומיים, בהם קווי האוטובוס 3, 15 ו־16. לטענת התושבים זהו לא מענה מספיק, שכן קווים אלה לא שימושיים בתוך השכונות, ותושבי השכונה מעוניינים בשירות שהיה דומה לזה שסיפקו הקווים 10 ו־84.
"הקו היה משמעותי, הוא היה מקשר בין תושבי השכונה לכל האזורים המרכזיים בתל אביב, לשוק הכרמל, איכילוב, לאופרה ולהבימה, אבל למרות העצומה, המכתבים והבקשות החוזרות ממשרד התחבורה, הקווים לא חוזרים", אומר סדרס. הוא מציין שאומרים להם כל הזמן שבקרוב יהיה הקו האדום של משרד התחבורה, שאמור לחבר בין נקודות רבות בגוש דן, "אבל אנחנו יודעים שבישראל דברים כאלה לוקחים זמן, זה ייקח כמה שנים ואנחנו בשכונה סובלים כבר שנתיים".
לדבריו, עיריית ראשון לציון חתמה על חוזה עם משרד התחבורה במסגרת פרויקט "מהיר לעיר" בעקבותיו הייתה צריכה לוותר על קילומטראז' של קווים. בפועל לדבריו, תושבים רבים נפגעו מההחלטה, עד כדי כך שלרבים מהם אין פתרון תחבורתי כיום.
"אנשים סובלים, יש פה אנשים שמאבדים מקומות עבודה בגלל זה, העירייה חותמת על עסקה, ואז אומרת לנו שנדבר עם משרד התחבורה, זה אבסורד, מצפים מאיתנו לוותר על הרכב הפרטי כשאין לנו תחבורה ציבורית, וגם יש לנו מצוקת חניה. תודו שעשיתם טעות ותחזירו את המצב שהיה".
קראו גם:
ממשרד התחבורה נמסר: "הנגישות התחבורתית בין שכונת נווה חוף למוקדי הביקוש המדוברים, ששורתו על ידי קו 84, נשמרים גם באמצעות הקווים החדשים (3,15,16) ובתדירות מתוגברת. קווי האוטובוס 84 ו־10 שפעלו בשכונת נווה חוף מעולם לא הגיעו לבית חולים איכילוב. יצוין, כי השינוי בקו 10 נבע מהצורך במציאת מסוף קצה, שיוכל להכיל את תדירות הקו, ותחנת הקצה בסינמה סיטי בראשון לציון לא איפשרה זאת. יודגש, כי בקרוב יופעל הקו האדום של הרכבת הקלה, וקיים שירות אוטובוסים משכונת נווה חוף, שיאפשר ממשק לרכבת הקלה בבת ים ומשם נסיעה מהירה למרכז תל אביב"".