תקרית חריגה התרחשה במתחם הבדיקות בסופרלנד בראשון לציון, במהלכה התפתח עימות בין שני עובדים לנבדקת. "הוא קילל אותי בערבית ואמר לי שפה זה לא ישראל אלא פלסטין", היא טוענת. בתגובה, פרויקטורית הקורונה בעיר, מיכל קלדרון, עדכנה ב'מיינט ראשון' כי שני העובדים הקשורים לאירוע פוטרו.
1 צפייה בגלריה
המאבטחים במתחם
המאבטחים במתחם
המאבטחים במתחם
(צילום פרטי)
"בשעה 08:00 בבוקר הגעתי למתחם הבדיקות בסופרלנד והמתנתי שיבדקו לי את הברקוד", מספרת ריקי, תושבת העיר. "בסופו של דבר ראיתי שאפשר להגיע לבדיקה מבלי לעבור דרך הבודקים ולכן החלטתי לא לעבור משם.
קראו גם >>
"אחד מהם כנראה ראה אותי הולכת והתחיל לקלל אותי בערבית. אישה לידי שמבינה ערבית אמרה להם שהיא מבינה מה נאמר וזה לא יפה שהוא מקלל.
"אחרי הבדיקה", מוסיפה ריקי ומספרת, "הוא התקרב אליי ושאל איך אני מבינה ערבית אז עניתי שנולדתי כאן בישראל ואני חלק מהשפה, אז הוא ענה שזאת לא מדינת ישראל אלא פלסטין וזאת המדינה שלהם".
האמת שפחדתי להמשיך להתווכח ואחרי שנכנסתי לרכב אמרתי להם שמבחינתי זה לא יעבור בשתיקה", היא מספרת.
בתגובה פרויקטורית הקורונה וחברת המועצה מיכל קלדרון פיטרה את שני המאבטחים שהיו קשורים בתקרית. "דברתי עם החברה", היא אומרת, "ואלו סדרנים שמועסקים מקבלן פרטי והם הודיעו להם שהם מפוטרים".
מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בשני עובדים של חברת טארגט, העובדים במתחם. לאחר תלונת האישה, העירייה פנתה לחברת טארגט וביקשה לסיים את העסקתם".
גל, מנהל הפעילות של חברת טארגט: ״שיבא-טרגט, עובדת בפריסה ארצית בכלל ועם עיריית ראשל"צ באופן צמוד ומצוין בפרט, מזה כ-14 חודשים בדגימות קורונה. במהלך תקופה זו שיבא-טרגט ביצעה כבר מעל 450 אלף דגימות קורונה בראשל"צ במספר רב של מתחמים.
"היום הובא לידיעתנו אירוע חריג של שני סדרנים מחברת הסדרנות החיצונית שעובדת איתנו, שלטענת שני תושבים קיללו בערבית. שני הסדרנים הועזבו מיידית ולא יועסקו על ידי הקבלן החיצוני עוד במתחמי הקורונה בכלל הארץ״.
מיקי גיל, מנהל חברת 'עוז אבטחה': "אני מזועזע מהמקרה. שני העובדים פוטרו מיידית עם כל המשמעות של זה. אני לא אתן יד להתבטאויות כאלו".
לכל העדכונים - חדשות ראשון לציון