השמירה על קדושת השבת והחג הידרדרה לאירוע מאיים במהלך הפסח בבניין במרכז ראשון לציון. זאת לאחר שאחד מדיירי בניין מגורים משותף איים על המנקה ודרש ממנו להפסיק לשטוף את חדר המדרגות סמוך לשבת מחשש לחילול היום הקדוש.
1 צפייה בגלריה
ניקיון בשבת?
ניקיון בשבת?
ניקיון בשבת?
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
לדברי המנקה, המתגורר אף הוא בבניין, הוא היה בעברו חבר ועד הבניין, אך בעקבות אי הסכמות בינו לבין מספר דיירים החליט לסיים את תפקידו. עם זאת נשאר בשלב זה אחראי על ניקיון הבניין עד אשר ימצאו חברת ניקיון אחרת שתסכים לקחת על עצמה את האחריות על תחזוקת המקום.
קראו גם:
בפנייה שהגיש לבית המשפט, טען כי למרות רצונו הטוב מצא את עצמו תחת איומים של דייר אחר שמסרב לאפשר לו להמשיך לנקות מחשש לחילול השבת או החג.
לטענת המנקה, בערב חג הפסח, יצא לחדר המדרגות והחל לשטוף את השטח הציבורי בכדי לדאוג לניקיון ולחזות חגיגית לכבוד הפסח. בשלב זה יצא אליו הדייר ואמר לו שמה שהוא עושה הנו חילול החג, ולכן דרש ממנו להפסיק לעשות זאת. לטענת המנקה, אותו דייר איים לפגוע בו והוא חושש כעת לשלומו מאחר ומדובר בדייר בעל חזות עבריינית, שרק לאחרונה ביתו הוצת בגלל סכסוך עם עבריינים אחרים.
הבקשה לשמור על קדושת החג והשבת הועברה בין דיירי הבניין וסוגיית הניקיון על חשבון קדושת החג הפכה לדיון סוער, שהעסיקה אותם לאורך כל החג וימי חול המועד. המנקה מצידו טוען כי הוא חושש כעת לשלומו, ולכן פנה לבית המשפט בבקשה להוציא צו הטרדה מונעת לדייר המאיים.
למרות חששותיו, החליט בית המשפט להמתין עם הפסיקה ולשמוע את גרסתו של הדייר השני, שטרם הוצגה.