בימי חוסר יציבות ביטחונית, ובמיוחד בימי בחירות, קל לשכוח שבישראל מתקיים זה לצד זה פסיפס של תרבויות. מגוון רחב של עדות, מגזרים, דעות ודתות יכולים לחיות יחד בשלום? נועה לנציאנו שהקימה לפני שש שנים סטודיו כושר לנשים, מוכיחה שכן.
2 צפייה בגלריה
"מיישמות דו־קיום". מתאמנות בסטודיו (מימין, לנציאנו)
"מיישמות דו־קיום". מתאמנות בסטודיו (מימין, לנציאנו)
"מיישמות דו־קיום". מתאמנות בסטודיו (מימין, לנציאנו)
(צילום: קובי קואנקס)
בעיר לוד שידעה רגעים קשים של מתח, במהומות בעיר בחודש מאי אשתקד, במהלך מבצע "שומר החומות", וכן בימים שקדמו למערכת הבחירות האחרונה, יש מוסד עירוני אחד שנדמה שהשלווה בו נשמרת לאורך כל השנה, בלי קשר לאירועים אקטואליים.
מדובר בסטודיו "לה וידה" לכושר גופני ואורח חיים בריא, הממוקם ברחוב חיים חורי בעיר, ובקרוב תציין המייסדת, נועה לנציאנו, שש שנים לפעילותו. ייחודו של הסטודיו הוא בכך שהוא מיועד לנשים בלבד, ומתאמנות בו מדי יום על בסיס קבוע נשים מכל המגזרים, ומכל העדות והדתות: יהודיות, נוצריות ומוסלמיות.
"נקודת הציון הזו משמעותית מאוד מבחינתי", אומרת לנציאנו, ילידת העיר לוד ותושבת ראשון לציון כיום, "כי הפעילות בסטודיו שלנו מאחדת את כל המגזרים, ומראה את השילוב של כל הטוב שלנו. זה לא משהו שבא בקלות, בטח לא אחרי המהומות בשנה שעברה, וגם לא אחרי הבחירות האחרונות, שהבליטו את הצד הימני של המפה הפוליטית, דבר שעורר מתיחות בהיבטים שונים".
לדברי לנציאנו, המגלה כי לרגל שש השנים להקמת הסטודיו, היא מתכוונת להרחיב את פעילותו, הקו המוביל אותה, את המאמנות בסטודיו ואת המתאמנות, הוא שאת הדיונים בנושאי פוליטיקה משאירים מחוץ לאולם הסטודיו.
"אצלנו אין מפלגות ורשימות, אנחנו המקום לאזן בו את המציאות, ותודה לאל שאנחנו מיישמות את הדו־קיום, יהודיות נוצריות ומוסלמיות מתאמנות יחד, מלוד ומרמלה, ומעוד יישובים באיזור ‑ מתל אביב דרך שוהם ועד סביון".

2 צפייה בגלריה
מתאמנות בסטודיו
מתאמנות בסטודיו
מתאמנות בסטודיו. אצלנו אין פוליטיקה
(צילום: קובי קואנקס)

לדברי לנציאנו, כשהחליטה לפתוח את הסטודיו במתכונתו המיוחדת, היא זכתה לביקורת, אולם החליטה להתעלם ממנה.
"נתקלתי גם בתגובות שליליות, אבל הייתי בטוחה שזה מה שאני רוצה, ועשיתי את זה גם עבור סבתא שלי, וידה ז"ל, שהסטודיו נקרא על שמה, ואמרה לי ללכת עם האמת שלי", מספרת לנציאנו. "הסוד להצלחה הוא לפעול עם כל המגזרים, וזה משהו שאנחנו מצליחים בו, כי אני מהעיר, יודעת את הניואנסים השונים, יש לי קשר אישי עם כל מתאמנת, אני מכירה את הסיפור של כל אחת".
כדוגמה להצלחתה מספרת לנציאנו: "יש לי פה בת של שייח' חשוב בלוד, שמוכרת כתומכת בפלסטין, אבל יחד עם זאת העלתה פרסומים על כמה המקום הזה הוא הבית שלה, וזה מבחינתי חתיכת ניצחון. "יש לי פה בנות שהצביעו לבן גביר בבחירות ובנות שיש להן דגל פלסטין על המסך בנייד, אבל בסטודיו כולן מתאמנות יחד.
"אחרי הפרעות במאי 2021, הייתה מישהי שהכניסה פוליטיקה לסטודיו, ומיד ביטלתי לה את המנוי. אין לפלגנות מקום אצלנו, ואני בטוחה שנמשיך בדרך הזו ונצליח".

קראו גם:

איזבל כהן, תושבת היישוב מצליח במועצה האזורית גזר, היא אחת המתאמנות הוותיקות בסטודיו, ולדבריה מדובר ב"מקום הכי שפוי בסביבה". "אני כל כך שמחה להיות חלק מהדבר המקסים הזה", אומרת כהן, ומסבירה: "הגעתי מתוך כוונה לרדת במשקל, אבל מהר מאוד הסטודיו הפך להיות הבית השני שלי. יש בו אווירה מדהימה, בהובלת נועה, וזו שעת הכיף שלי ביום. אני מתאמנת ארבע פעמים בשבוע".
על הדינמיקה עם שאר המתאמנות מספרת כהן: "אני דתייה ויש לי שם חברות חילוניות ומוסלמיות, וגיליתי עולם מלא, ואני מקווה להמשיך שם כמה שאפשר, זה באמת מקום נפלא. נחשפתי בסטודיו לבנות ממגזרים שונים, והבנתי שלמרות השנאה שמתעוררת לפעמים בציבור, אפשר לגלות דברים מקסימים, זה נהדר".