עד לרגעיה האחרונים סייעה שיראל חיים פור ז"ל בהעברת מידע שהציל חיים של מאות מתושבי ישובי העוטף. בתום הקרבות גורלה היה עלום, והיא נחשבה נעדרת. רק בשישי האחרון זוהתה גופתה וההודעה המרה נמסרה למשפחה.
2 צפייה בגלריה
שיראל חיים פור ז"ל
שיראל חיים פור ז"ל
שיראל חיים פור ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
21 יום המתינה משפחת חיים פור מראשון לציון לסימן חיים מהבת, סמ"ר שיראל בת ה-20 ששירתה כסמב"צית בבסיס נחל עוז. השבת בה נרצחה היתה אמורה להיות השבת האחרונה שלה בבסיס, רגע לפני השחרור מהצבא.
כשנשמעה האזעקה, שיראל, שלא היתה במשמרת וכשהיא עדיין לבושה בבגדים אזרחים, התנדבה להצטרף לצוות שיצא לכיוון החמ"ל במטרה לתגבר את התצפתניות במקום. היא סייעה להעביר מידע והתרעות קריטיים לגורמים הרלוונטיים, דיווחים שהצילו מאות מתושבי עוטף עזה.
כשהמחבלים הצליחו לפרוץ את הדלת הראשונה של החמ"ל, שיראל ז"ל עוד הספיקה לשלוח למשפחתה הודעה מרגיעה. בהמשך סיפרו חבריה ליחידה שהמחבלים ניסו לשרוף את החמ"ל מבחוץ ועל מנת לחמוק מהעשן הם נמלטו מחלונות גבוהים שהיו בשירותים, אך שיראל לא יצאה בעקבותיהם.

2 צפייה בגלריה
נפלה כגיבורה. יהי זכרה ברוך
נפלה כגיבורה. יהי זכרה ברוך
נפלה כגיבורה. יהי זכרה ברוך
(המחשה: שאטרסטוק)

כשהריסות החמ"ל פונו וגופתה לא נמצאה קיוותה המשפחה כי היא הצליחה להימלט למקום אחר. לפני מספר ימים הודיע צה"ל למשפחה כי שיראל חשבת לנעדרת כיוון שאין סימן לכך שנחטפה.

קראו גם:

במשך 21 יום התפללה המשפחה לסימן חיים, חיפשה מידע וצפתה בכל סרטון שיצא מרצועת עזה, אך בשישי האחרון הגיעה הבשורה הקשה מכל. שיראל שעד הרגע האחרון פעלה על מנת להציל חיים של אחרים, נפלה בקרבות כגיבורה אמיתית.
הלווייתה תתקיים היום (29.10) בשעה 15:30 בבית העלמין הצבאי גני אסתר בראשון לציון.
יהי זכרה ברוך.