סגירות החורף של עסקים ברחוב רוטשילד צמצמו את המעבר על המדרכה, ותושבים רבים, בעיקר בעלי מוגבלויות ואמהות עם עגלות, התלוננו על היעדר נגישות לאורך הרחוב. בעקבות פנייה של תושבים לגורמים בעירייה הוחלט על סימון המדרכות בקו לבן, המציין את הגבול של בעל העסק ותוחם את השטח לציבור.
2 צפייה בגלריה
מסמנים גבולות ברחוב רוטשילד
מסמנים גבולות ברחוב רוטשילד
מסמנים גבולות ברחוב רוטשילד
(צילום: פרטי)
אך זה עדיין לא קרה בכל האיזור והתושבים חסרי סבלנות וחלקם כלל לא מרוצים מהפתרון וטוענים כי הוא לא באמת יעיל.
תושבת העיר שעברה ברחוב בשבוע שעבר טוענת כי אין סיכוי לעגלת נכה עם מלווה לעבור בגלל בתי העסק, משום שגם בחלק שהותר למעבר עומדים אנשים שרוצים להיכנס לפיצרייה או לבר או למסעדה והעובדים יחד איתם, כך שאין באמת מעבר. "מה קרה כאן לאנושיות?" תהתה.
אמא לתינוק הוסיפה: "לא הצלחתי לעבור עם העגלה לאורך כל הרחוב, אני בחופשת לידה וזה סיוט, ואם עוברים בקושי אז נתקעים בעמוד של שמשייה, או שצריך להתחנן לאנשים לזוז. איך מאשרים דבר כזה?"
ביום שישי שעבר התעוררו תושבים לסימונים חדשים שנצבעו כאמור ותחמו את הגבול שממנו אסור לבעל העסק לחרוג.

2 צפייה בגלריה
רחוב רוטשילד. זו רק ההתחלה
רחוב רוטשילד. זו רק ההתחלה
רחוב רוטשילד. זו רק ההתחלה
(צילום קובי קואנקס)

ראש העירייה רז קינסטליך הסביר כי בתקופת הקורונה העירייה איפשרה לבעלי העסקים לחרוג ולהוציא את מרכולתם החוצה גם ללא היתר, כדי להקל על מצבם. השנה נערכו בעירייה לקבלת היתרים לדבריו. "לאחר קבלת מספר תלונות מתושבים עם מוגבלות המתקשים לעבור במדרכות, התחלנו בסימון מוגדר וברור של אזורי הישיבה המותרים לבתי אוכל בעיר. כך כולם מרוויחים". אחרי רוטשילד יסומנו גם הגבולות בבתי עסק ברחובות הרצל, ז'בוטינסקי וירושלים.

קראו גם:

התושבים בחלקם מרוצים מהסימונים והיו כאלה שראו בכך "הכשרה" של הפרעה לתושבים. "יש גם עצים ופחים וקטנועים על המדרכות. המדרכה הופכת למסלול מכשולים". ואחר הוסיף: "זו בדיחה גרועה, לחנויות יש יותר מקום מלהולכי רגל. מדרכה אמורה להיות להולכי רגל, לא לעסקים".
מהעירייה נמסר: "סגירות חורף הן סגירות עונתיות שאינן טעונות היתר והן עתידות להתפרק ב-30.4.23. סימוני המדרכות ברחוב רוטשילד נעשו על מנת לאפשר מעבר חופשי ונגיש להולכי רגל. בזמן הסימונים, הקפדנו על זיקת מעבר לציבור של מטר וחצי לפחות ולא קיים מקרה שבו נחסמה המדרכה הן באמצעות סימון והן באמצעות סגירת חורף, אלא תמיד נשארת זכות מעבר לציבור. החברה לביטחון עתידה להתחיל באכיפה בנושא".