כאשר רות רובין הייתה ילדה חרדית היא הייתה חוששת להתקרב לכלבים וראתה בהם חיות מפחידות, כפי שרבים מבני הקהילה החרדית סוברים עד היום. "כך זה קיים עד היום, יש אפילו פסוק מיוחד שהוא סגולה מפני תקיפה של כלב", היא אומרת. כיום, עשר שנים לאחר שחזרה בשאלה, עושה רובין תיקון עם עצמה ומסיימת את הסטאז' שלה בטיפול עם בעלי חיים במועודניות רווחה בראשון לציון.
2 צפייה בגלריה
רות כיום. סוגרת מעגל
רות כיום. סוגרת מעגל
רות כיום. סוגרת מעגל
(צילום: פרטי)
קראו גם:
רובין, 36,תושבת ראשון לציון, יצאה בשאלה לפני כ־11 שנים, קצת אחרי שהבינה שהנישואין שאליהם נקלעה באמצעות שידוך, אינם הדרך שבה תרצה להמשיך להמשך חייה. "נולדתי בבני ברק, בלב העיר, במקום הכי חרדי שיש, למשפחה של 12 אחים ואחיות. משפחה ליטאית חרדית קלאסית. למדתי בכל המוסדות החרדיים וגם הייתי מאוד בעניין. אף אחד לא האמין שאי פעם אצא בשאלה, הייתי הצדיקה של הכיתה. כמובן שמסלול החיים שלי היה ללא צבא או שירות לאומי והכיוון היה להיות מורה או אשת חינוך. גם לא הייתה מחשבה לעשות משהו אחר כי לא הכרתי שום דבר אחר, מה שראיתי זה מה שעשיתי ופעלתי לפיו", היא מספרת, "בגיל 23 התחתנתי, שזה גיל מאוחר לחתונה עבור אישה חרדית, פשוט חיכיתי שאחותי הגדולה תתחתן כי זה לא נהוג שאחות קטנה מתחתנת לפני אחותה הגדולה. התחתנתי בשידוך וכבר בהתחלה הבנתי שאני לא בעניין שלו ולכן הייתי לוקחת בסתר גלולות למניעת הריון כדי לא להביא ילדים. אחרי פחות מחצי שנה הודעתי לו שאני רוצה להתגרש.
2 צפייה בגלריה
רות כנערה כחרדית
רות כנערה כחרדית
רות כנערה כחרדית
(צילום: פרטי)
במשפחה של רות קיבלו את הבשורה בצורה קשה. "הם אמרו שאני מקלקלת את המסלול המשפחתי, אבל הייתי מאוד בטוחה בעצמי והתגרשתי ממנו. כל סיפור הגירושין השאיר אותי מאוד בודדה וזה מה שהביא אותי גם לחזור בשאלה. העזיבה שלי את הדת לא הייתה בקטע אמוני אלא דווקא מהכיוון החברתי. ברגע שלא הייתה לי מסגרת החלטתי שלא להמשיך להיות בזרם החרדי. אני מאמינה שאם יש אלוהים הוא רוצה אותי שמחה ולא עצובה כמו שהייתי".

להילחם בפחד

לאחר שיצאה ממסלול החיים החרדי החליטה רובין לעשות שינוי חד ולהתעמת עם פחד מאוד גדול שהיה לה עם בעלי חיים. "אין בעלי חיים במגזר החרדי, בעל החיים היחיד שראיתי היה דג באקווריום, בטוח שלא ראיתי כלב או משפחה חרדית שמגדלת כלב. למה? גם כי זו חיה טמאה, אבל מעבר לכך, זה להשקיע אנרגיה בבעל חיים בזמן שאפשר להביא ילד לעולם, אז למה לבזבז זמן על כלב? מטבע הדברים גם מלמדים שכלב זאת חיה מרתיעה ומפחידה. יש פסוק שאומרים כשרואים כלב שאומר "לכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו", שזו סגולה לגרום לכלב לפחד ממך.
"כשיצאתי בשאלה החלטתי להתגבר על הפחד והבנתי שפספסתי בגללו משהו מאוד גדול שיש בעולם. החלטתי לאמץ כלבה שהפכה להיות גורם משמעותי בתהליך 'השיקום' שלי, ויחד עם מאלף כלבים למדתי המון על התקשורת עם בעלי החיים וגם למדתי המון על עצמי באופן אישי".
לדברי רובין, בעזרת מלגת לימודים שהעניקה לה עמותת "הלל - יוצאים בשאלה", היא הלכה ללמוד טיפול בעזרת בעלי חיים. במסגרת זו היא מסייעת לצעירים להתמודד עם קשיים באמצעות חיות. "זכיתי לעשות משהו שאני אוהבת וכיום אני עושה את הסטאז' שלי במועדוניות בראשון לציון ועובדת עם ילדים וזה סוג של סגירת מעגל עבורי".