חודשים ארוכים שאבי (שם בדוי) בן השלוש יושב בביתו ואינו הולך לגן, בעקבות מחלוקת של האמא מול העירייה על השיבוץ שניתן לה. "הילד שלי עבר חוויה קשה בשנה שעברה וההתפתחות שלו נפגעה. עכשיו העירייה רוצה להמשיך לפגוע בו ומתעקשת על גן אחד בלבד ועושה הכל כדי לא לתת לי אפשרות של גן אחר", אומרת האם בייאוש.
2 צפייה בגלריה
הילד. "מתעקשים איתי סתם"
הילד. "מתעקשים איתי סתם"
הילד. "מתעקשים איתי סתם"
(צילום: פרטי)
"יש לי ילד בן שלוש ששנה שעברה היה בגן פרטי במתנ"ס ובעקבות אי־סדרים שם הוצאתי אותו מהמקום. זה היה בחודש מרץ בשנה שעברה. באותו שלב החל הרישום לגנים העירוניים וכשזה קרה עשיתי משאל וסקר היכן נמצא המקום הכי טוב שאני יכולה לדרוש עבורו. בסופו של תהליך נשארתי עם שתי אופציות שידעתי שאחרי מה שעברתי בשנה שעברה אני יכולה להיות רגועה ועם ביטחון מלא שיהיה לו שם טוב", מספרת אמו של הילד.
עוד היא מוסיפה כי, "הבן שלי היה בגן שהיה בו כאוס, היה חוזר רעב ומלוכלך. הסייעות היו מתחלפות שם כל הזמן והוא לא היה יכול להתרגל לאף אחד. הוא לא מפותח מבחינת שפה ורק לאחרונה גמלתי אותו מחיתולים, שזה מאוחר ביחס לגילו".
איך משפיע המצב הזה על הבן שלך?
"העובדה שהוא ללא מסגרת פוגעת בו מדי יום. בעקבות מה שקרה החלטתי שהפעם אתעקש על טובתו. נתתי את שתי האופציות לעירייה כשאני גם יודעת שאלו גנים שקרובים אליי הביתה, אבל קיבלתי גן אחר לגמרי. בחופש הגדול הגעתי מדי יום לעירייה וביקשתי שיאפשרו לנו להגיע לגן שרציתי, אבל ללא הצלחה. בכל הזמן הזה אני שומעת סיפורים של אמהות אחרות שהצליחו להעביר את הילדים שלהן לגן מבוקש לאחר צעקות שהשמיעו במחלקת הגנים, ואילו אני שמתחננת על נפשי באופן מנומס, לא מצליחה לקבל את מבוקשי".

2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
הילד מחכה כבר ללכת לגן
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

"שלושה שבועות מתחילת שנת הלימודים התקשרה אליי הגננת ואמרה לי שלמרות הביקורות ששמעתי על הגן הם עכשיו בתהליך של השתפרות, שיחה שלא ממש הרגיעה אותי", היא מספרת וממשיכה, "אחרי החגים הגיעה אלינו קצינת ביקור סדיר ואמרה שאם לא אשלח את הילד שלי לגן יזמנו אותי לבית משפט. החלטתי להתפשר ואמרתי להם שישלחו אותי לגן של חב"ד וגם על זה הם סירבו להיות קשובים.
"בסופו של דבר פגשתי את חבר המועצה אריה כהן, שאמר לי שאם יש מקום בגן הוא ידאג שהילד שלי ייכנס לשם. מאז הבקשה שלי עברו שבועיים ואף אחד לא יצר איתי קשר. העירייה עושה לי דווקא ומי שנמצא באמצע וסובל מהכל הוא הבן שלי".

קראו גם:

מעיריית ראשון לציון נמסר: "העירייה משתדלת להיעתר לפניות הורים באשר לשינוי שיבוץ במוסדות החינוך ועושה את כל המאמצים על מנת להיענות למרביתן המכרעת של הבקשות, תוך הקפדה על כך שבכל גן יהיה מספר קטן של ילדים כפי שהתחייבנו, באופן התואם למקום המגורים ולהיבטים נוספים כמו הגיל והמגדר. במקרה זה האם שינתה דעתה מספר פעמים בין זרם ממלכתי דתי לממלכתי ובכל פעם מחלקת הרישום בעירייה הציעה לאם גנים, אולם היא סירבה לכולם, כאשר לאחרונה שוב האם ביקשה קודם גן דתי ואחר כך גן ממלכתי. הנושא ידון מול ההורים ישירות ותוך ראיית טובת הילד".