מדי חצי שנה מפרסם תאגיד המים העירוני של ראשון לציון "מניב" דוח פעילות הכולל את מספר פניות התושבים ובאילו נושאים. בדוח האחרון התגלה ממצא מפתיע: 45 פניות התקבלו למוקד התאגיד בבקשה לחלץ חפצים שונים ומשונים שנפלו בטעות לקולטני הביוב והניקוז ברחובות העיר. מה נפל לכם השנה?
כמה פעמים פניתם לתאגיד המים ולמה?
מהדוח עולה כי בין החודשים ינואר עד יוני 2024 חלה ירידה של 11 אחוז בסך הפניות הכולל של תושבי העיר – 4,723 בחציון הראשון של שנת 2024 לעומת 5,328 פניות בחודשים ינואר עד יוני 2023.
קראו גם:
הפניות שהגיעו למניב עסקו במגוון נושאים:
מהנתונים מצטיירת ירידה של 21 אחוזים בפניות הנוגעות לנושאי ביוב - בחודשים ינואר עד יוני 2024 התקבלו במניב 1,154 פניות כאלו לעומת 1,454 פניות בתקופה המקבילה אשתקד.
גם בפניות הנוגעות לסתימות ולהצפות ביוב עירוניות חלה ירידה של 22 אחוזים - 651 לעומת 836 - ירידה של 22 אחוזים לעומת החציון המקביל אשתקד. הנתונים אינם כוללים פניות הנוגעות לביוב פרטי שאינו באחריות מניב.
ירידה נרשמה גם בכמות הפניות הנוגעות לסתימות קולטנים – 76 פניות בלבד התקבלו בנושא זה לעומת 100 פניות בחציון הראשון של שנת 2023.
נתון נוסף העולה מהדוח מתייחס להפסקות המים בעיר: מניב ראשון מובילה מדיניות של צמצום הפסקות המים העירוניות, כלומר הפסקות יזומות המתבצעות לצורך עבודות תשתית חיוניות. בנושא זה הגיעו 439 פניות בחציון הראשון של שנת 2024 לעומת 464 פניות בתקופה המקבילה בשנת 2023 – ירידה של 5.5 אחוז.
נושא נוסף שהתקבלו פניות לגביו היו עבודות תשתית המבוצעות על ידי מניב ברחבי העיר. בדוח מופיעות 218 פניות שהתקבלו בנושאים אלו, לעומת 315 פניות בחציון הראשון של שנת 2023 – ירידה של 31 אחוזים.
החפצים המוזרים שנפלו לכם לביוב
הפעילות של 'מניב' לא מסתכמת רק באספקת מים, התאגיד מפעיל גם את "שירות מכל הלב" במסגרתו עובדי החברה מסייעים לתושבים גם ברגעים פחות שגרתיים ודי מלחיצים.
45 פניות הגיעו בחציון הראשון של שנת 2024 לעובדי חטיבת התפעול בבקשה לסייע לתושבים ותושבות שהפילו בטעות חפצים שונים לקולטני הניקוז הפזורים ברחבי העיר.
מה נפל לכם?
מרבית הפניות עסקו בנפילת מפתחות רכב לתוך קולטני הניקוז, והכי מרגיז כשזה קורה בדיוק כשאתם עם שקיות של קניות ומתים כבר להגיע הביתה. אבל לא רק מפתחות רכב נפלו לכם לביוב, למניב הגיעו שלל פניות לגבי מכשירי טלפון נייד (רק המחשבה על זה מפחידה...), אוזניות, דיסק און קי, אייפד (!) ואפילו כדור שנשמט פנימה ונזקק לחילוץ. העובדים הגיעו למקום במהירות, פתחו את מכסי הקולטנים, נכנסו לתוכם והשיבו את האבידה לתושבים המודאגים שהודו להם בחום.
בין שלל הפניות, התקבלו גם פניות אודות גורי חתולים הלכודים במערכת הניקוז בעקבות יללות ששמעו תושבים. במקרים אלה עובדי החברה הגיעו למקום, פתחו את הקולטנים וחילצו את הגורים המבוהלים בשלום.
מנכל"ית החברה, סאלי לוי: "אני גאה בעובדות ובעובדי החברה על שירות איכותי ומהיר בטיפול בפניות המגיעות למניב. הירידה בכמות הפניות של התושבים היא עוד הוכחה לאיכות השירות הגבוהה שאנו מעניקים להם הן באופן יזום והן כמענה למפגעים ולמטרדים".