הם רכשו דירות יוקרתיות בשכונה ירוקה ומתפתחת שהייתה מיועדת למשפחות צעירות, אך לאחרונה גילו כי במקום שקט פסטורלי לנגד עיניהם, בהצטלבות הרחובות שלמה לוי וירושלים, מוקם מבנה עבור מעונות סטודנטים.
2 צפייה בגלריה
 השטח עליו יוקמו המעונות בראשון לציון
 השטח עליו יוקמו המעונות בראשון לציון
השטח עליו יוקמו המעונות בראשון לציון
(צילום: פרטי)

"כשקניתי כאן בית הבטיחו לי שמולי נבנה בית אבות בגובה של 12 קומות", מספרת אחת הדיירות, מגי פרנקו, "על בסיס זה רכשתי דירה בקומה 16. אבל בית אבות לא גורם לרעש, פקקים או מצוקת חניה, הוא מתאים לאווירה של השכונה. דיברו איתנו על שכונה ירוקה וצעירה, אבל לא ציפינו לאלף סטודנטים".

קראו גם:

לטענת פרנקו ושכניה, הם חוששים מהשפעות המעונות על החיים בשכונה. "בשכונה של משפחות צעירות יש שקט בערב, זה בכלל לא מתאים למעונות סטודנטים עם חיים סטודנטיאליים של מסיבות ומפגשים. סטודנטים לרוב חיים רחוק מהמעונות זה אומר שכולם באים עם רכב, אבל הקצו להם 115 חניות בלבד, מה יעשו שאר הסטודנטים. התחבורה הציבורית כאן עמוסה בטירוף, הם רק יחמירו את המצב, ובכלל, מה זה יעולל לשוק השכירות בשכונה שלנו? זה לא מה שהבטיחו לנו כשקנינו דירות בשכונה החדשה ביותר בעיר".

2 צפייה בגלריה
שכונת נרקיסים
שכונת נרקיסים
שכונת נרקיסים בראשון לציון. "שכונה של זוגות צעירים"
(צילום: אבי מועלם)

מהעירייה נמסר בתגובה: "ייעוד הקרקע, כפי שמופיע בתב"ע וכפי ששווק על ידי מנהל מקרקעי ישראל וכפי שהיה בוודאי ידוע למתלוננים - הוא דיור מיוחד ומסחר. קרי, דיור מוגן או דיור לסטודנטים. היזמים ביקשו היתר למעונות סטודנטים - בהתאם לתב״ע ולתנאי המכרז כאמור, ולפיכך הוועדה המקומית אישרה את תוכנית הבינוי, אך בד בבד דאגה להפחית הפרעה לתושבים בשכונה בתנאים שהתנתה לבינוי. למותר להזכיר כי מיטב בנינו ובנותינו, דור העתיד של המדינה - הם סטודנטים, והדאגה לדיור עבורם ועבור צעירים בכלל - היא חלק ממדיניות העירייה".
יו״ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אלחנן פלהיימר: ״בניית מעונות סטודנטים היא דוגמא לדאגה לציבור הסטודנטיאלי בעיר. במיוחד בתקופה זו שיש עשרות אלפי סטודנטים משרתי ומשרתות מילואים חובתינו היא למצוא עבורם פתרונות כלכליים כגון מעונות. במקרה זה מדובר על עירייה שדוגלת בדאגה לדור הצעיר, שמסייעת לסטודנטים כחלק ממדיניות ראש העירייה, וכעת מתמודדת עם התנגדויות על פעולה שכל מהותה היא דאגה לציבור הסטודנטיאלי".