באיזה שעה התרחשו הכי הרבה תאונות בכבישי ראשון לציון? עמותת "אור ירוק" ביצעה ניתוח של הנתונים שהעלה כי שעות אחר הצהריים הן המסוכנות ביותר, אבל יש שעות מסוימות שהן מועדות יותר לתאונות בכל עיר.
3 צפייה בגלריה
מזג האוויר בנתניה. צפוי גשם
מזג האוויר בנתניה. צפוי גשם
גשום בכבישי ראשל"צ
(המחשה: Canva)

מנתונים שניתחה העמותה עולה כי השעה המסוכנת ביום בכל הארץ, בה הכי הרבה בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2022, היא 16:00-15:00 במהלכה נפגעו 1,373 בני אדם. בשנה שקדמה לה (2021) הייתה השעה 17:00-16:00, המסוכנת ביותר. השעה השנייה במסוכנות בשנת 2022 – בין 16:00 ל-17:00 ובמהלכה נפגעו בשנה שעברה 1,342 בני אדם.
השעות הקטלניות ביותר, שבהן נהרגו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2022 הן בין 00:00-23:00 בהן נהרגו 24 בני אדם. השעה הקטלנית אחריה היא 17:00-16:00 בה נהרגו 23 בני אדם.

קראו גם:

גם בתחום העירוני שעות הצהריים המאוחרות ואחר הצהריים היו הקשות ביותר בשנת 2022 כשמספר הנפגעים הגבוה ביותר, 716 בני אדם, נפגעו בין השעות 17:00-16:00, שניה במסוכנות היא השעה שבין 16:00-15:00 שבמהלכה נפגעו בשנת 2022 בתחום העירוני 712 בני אדם בתאונות דרכים. בבחינת הערים השונות ניתן לראות כי השעות המסוכנות משתנות מעיר לעיר.
השעה בה מספר הנפגעים בתאונות דרכים בראשון לציון היה הגבוה ביותר בשנת 2022 היא 18:00-17:00, במהלכה נפגעו 24 בני אדם. השעות במקום השני במסוכנות בראשון לציון היא 20:00-19:00, במהלכה נפגעו בעיר 21 בני אדם.

3 צפייה בגלריה
מזג אוויר חורפי בחולון
מזג אוויר חורפי בחולון
מזג אוויר חורפי בכבישים
(צילום המחשה: canva)

מה המצב בערים השכנות?
השעה בה מספר הנפגעים בתאונות דרכים בבת ים היה הגבוה ביותר בשנת 2022 הייתה 17:00-16:00 בה נפגעו 23 בני אדם. השעה השנייה במסוכנות בבת ים היא 16:00-15:00, במהלכה נפגעו בעיר 18 בני אדם.
השעה בה מספר הנפגעים בתאונות דרכים בחולון היה הגבוה ביותר בשנת 2022 היא 19:00-18:00, במהלכה נפגעו 34 בני אדם. השעה השנייה במסוכנות בחולון היא 13:00-12:00, במהלכה נפגעו בתאונות בעיר 30 בני אדם.
כדאי לזכור שתנאי הנהיגה בשעות החשיכה והלילה שונים מאוד מנהיגה בשעות היום. יכולת הראיה יורדת וקשה יותר להבחין במשתמשי דרך פגיעים כמו הולכי רגל, רוכבי אופניים ורוכבי אופנועים וקטנועים. הסכנה הברורה ביותר של נהיגת לילה היא הירידה בכושר הראיה. המרחק שבו יכול לראות נהג בשעות החשיכה מתקצר. בנוסף לכך, לוקח לעיניים זמן להתרגל לחושך לאחר שהייה במקום מואר או לאחר נסיעה בכביש מואר. בחושך קשה יותר להעריך מהירות ומרחק ואובייקטים עשויים להיות קרובים יותר או כאלו המתקרבים במהירות יותר מאשר יכולת הנהג להעריכם.
שעות החשיכה הן שעות שבו הגוף מכין את עצמו לשינה, בעיקר אחרי יום מעייף בעבודה. עייפות נהגים וישנוניות הן סיבות מרכזיות להיפגעות בתאונות דרכים בלילה. שימוש בתחבורה ציבורית יכול להיות פתרון טוב וחלופה לנהיגה בשעות החשיכה. כאשר חשים עייפות בנהיגה, שתיית כוס קפה חזק ומנוחה קצרה עשויים להוות פתרון טוב ובטוח לנהיגה בעייפות בשעות.

3 צפייה בגלריה
עו"ד יניב יעקב
עו"ד יניב יעקב
עו"ד יניב יעקב
(צילום: אור ירוק)

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מיקוד והבנה של השעות המרכזיות שבהן מתרחשות תאונות הדרכים מאפשרות למקד אכיפה ונוכחות משטרתית בכבישים המרכזיים במטרה לייצר אווירה הרתעתית מונעת עבירות תנועה. ככל שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות ירכזו מאמץ באותן שעות קריטיות נוכל לצמצם את תאונות הדרכים. מיקוד פעילות בשעות "האדומות" הוא צורך מרכזי בניהול המאבק לצמצום בקטל בדרכים ומהווה צעד מתבקש והכרחי לצמצום מספר תאונות הדרכים הגבוה".