שישה ימים למלחמה בעזה והטבח הנורא שביצעו מרצחי החמאס במשפחות שלמות בישובי עוטף עזה, ויש מי שהביע תמיכה במעשי הזוועה. במכללה למינהל בראשון לציון החלו בהליכים משמעתיים נגד סטודנטים ערביים שפרסמו ברשתות החברתיות הודעות תמיכה.
2 צפייה בגלריה
המכללה למנהל. גינו בחריפות
המכללה למנהל. גינו בחריפות
המכללה למנהל. גינו בחריפות
(צילום: אבי מועלם)
אתמול (רביעי) עצרה המשטרה עובד גינון בראשון לציון שהפיץ סרטון הקורא להשמדת ישראל, ובעוד ישראל ממשיכה לקבור את מתיה, החלו הבעות תמיכה מצד ערבים ישראלים התומכים במאבק הפלסטיני ומצדיקים את מעשי הרוצחים השפלים. גם במכללה למנהל הופתעו סטודנטים לגלות שחבריהם לספסל הלימודים העלו פרסומים המביעים תמיכה בטרור ברשתות החברתיות.
במכללה למינהל בראשון לציון לא נשארו אדישים ופרסמו הבהרה נחרצת:
"קהילת המסלול האקדמי המכללה למינהל מזועזעת ממעשי הטרור ומן הטבח בחפים מפשע, בחיילים ובאזרחים, ילדים נשים וטף. ליבנו עם חברי קהילת המכללה, בני המשפחות של ההרוגים, הפצועים, החטופים והנעדרים וכלל חיילי צה"ל באשר הם.
בימים האחרונים התקבלו בהנהלת הארגון מספר דיווחים על פרסומים ברשתות החברתיות שבהם דברי תמיכה במעשי טרור ורצח של חפים מפשע, שפורסמו על ידי סטודנטים במכללה. המכללה רואה בחומרה רבה כל אמירה התומכת במעשים אלה, מגנה ודוחה אותם בשאט נפש. קולות בודדים אלה עומדים בסתירה מוחלטת לרוח המכללה ולערכיה.
ביחס לכל דיווח כאמור לעיל שיועבר לידיעת ההנהלה, תיפתח בדיקה ובנסיבות המתאימות, ייפתחו הליכים משמעתיים ויינקטו צעדים".

2 צפייה בגלריה
פרסום שעל פי החשד העלתה אחת הסטודנטיות
פרסום שעל פי החשד העלתה אחת הסטודנטיות
פרסום שעל פי החשד העלתה אחת הסטודנטיות
(צילום מסך)

בעקבות כך, הוחלט בבית הדין המשמעתי של המכללה למינהל להשעות את הסטודנטית שפרסמה את הפוסט באופן מידי מהלימודים במכללה.
מהמכללה נמסר כי, "יודגש כי המסלול האקדמי המכללה למינהל ימשיך לנקוט במדיניות של אפס סובלנות כלפי הבעת תמיכה מכל סוג שהוא באירועי הטרור המזוויעים שביצע ארגון הטרור חמאס. לאור מדיניות זו, ימשיכו להינקט צעדים חמורים כלפי כל סטודנט שמתבטא באופן זה לרבות השעיה מיידית מהלימודים. לא נקבל דברי תמיכה במעשי הטרור כלפי אזרחי וחיילי מדינת ישראל וברצח של חפים מפשע".
התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית פנתה למועצה להשכלה גבוה בדרישה להרחיק לאלתר כל סטודנט שמביע תמיכה בטרור.

קראו גם:

תומכי טרור לא יהיו חלק מהאקדמיה. אנחנו מחזקים את ידי המוסדות האקדמיים שמשעים ומרחיקים את כל אלו שמביעים תמיכה בטרור וקוראים לטהר גם את המרחב האקדמי מתומכי הטרור הנפשעים האלו", אמר יו״ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אלחנן פלהיימר.
ההתאחדות הקימה חמ״ל ייעודי לטיפול ומיגור התופעה ויוצאת בקריאה לכל אחד ואחת שעדים להסתה לטרור ותמיכה בטרור ברשתות החברתיות להעביר למספר הוואטסאפ של החמ"ל המרכזי: 054-8187550 את הפרסומים ואלה יטופלו בהקדם מול כל הצירים הרלוונטיים- הן הביטחוניים והן האקדמיים.