לפני כשנתיים וחצי, רגע לפני הגיוס לחיל האוויר, רועי כהן גילה ממש במקרה שהוא חולה בלוקמיה. רק לאחר מותו מצאו הוריו בטלפון הנייד שלו פתק שרשם לעצמו. את החלום הזה הם מנסים עכשיו להגשים.
3 צפייה בגלריה
רועי כהן ז"ל
רועי כהן ז"ל
רועי כהן ז"ל. הבקשה האחרונה התגלתה בנייד שלו
(צילום: באדיבות המשפחה)

"היה מאוד חשוב לו לעשות שירות משמעותי, מספר אביו, ליאור. "שבוע לפני הגיוס, כשהתיק כבר מוכן, שמתי לב שהוא חלש וחיוור. שכנעתי אותו לעשות בדיקת דם לפני הטירונות, כבר באותו יום שלחו אותנו בבהילות לבית החולים שיבא".

קראו גם:

אז התבררה הבשורה המרה. "רועי חלה בלוקמיה מאוד אלימה, הוא עבר טיפולי כימו ובגלל מבנה עצמות מורכב לא הצלחנו למצאו לו תורם למח עצם. עשינו קמפיין בינלאומי ובסוף הוחלט להסתפק בבן משפחה עם התאמה חלקית. הייתה הפוגה אך המחלה חזרה ושוב הוא עבר השתלה, בפעם השלישית שהמחלה חזרה כבר לא יכלו לעשות כימו, הוא עבר טיפולים ביולוגיים. זה היה מאוד קשה, מבחור חסון ורחב כתפיים הוא הפך לשדוף וחלש. כל תהליך של טיפול רפואי דרש המון השקעה וכוחות, גם ההתאוששות קשה, כל המשפחה התגייסה לזה. רעייתי הפסיקה לעבוד ואני עשיתי הכל כדי להיות איתו כמה שיותר".

3 צפייה בגלריה
משפחת כהן בהרכב מלא. בימים שמחים יותר
משפחת כהן בהרכב מלא. בימים שמחים יותר
משפחת כהן בהרכב מלא. בימים שמחים יותר
(צילום: באדיבות המשפחה)

לפני כחודש וחצי כהן ז"ל התמודד עם זיהום שגבה את חייו. "הבדיקות הראו שיש לו מערכת חיסונית אפסית, זה בדרך כלל מה שמסיים את חייהם של חולי לוקמיה, הגוף לא מסוגל להילחם. הוא אושפז וכשבוע לפני שנפטר אמרו לנו להכין את המשפחה. אני ורעייתי, אירית, קיבלנו מהצוות הרפואי חסד גדול, יחד איתנו הם המשיכו 'לשחק את המשחק' ולתת לרועי תחושה שעדיין יש תקווה. ידענו שרועי מאוד מפחד מהמוות, לא רצינו שיחשוש, אף פעם לא דיברנו איתו על המוות, העדפנו שלא ידע שהוא סופר את ימיו האחרונים.
"אני ואירית לא זזנו ממנו, רצינו להיות איתו ברגעים האלו, קצת לפני שבת הוא אמר שהוא מרגיש שזו השבת האחרונה שלו ושאולי הוא צריך להפסיק לחשוש מהמוות, אמרתי לו שלא יחשוב על זה, לא רציתי לקחת לו את שארית התקווה. הוא היה במצב נפשי קשה ולא הייתי מסוגל לעשות לו את זה, אך הוא נגמר לנו מול העיניים".

3 צפייה בגלריה
רועי כהן ז"ל
רועי כהן ז"ל
רועי כהן ז"ל. מלא טוב ונתינה
(צילום: באדיבות המשפחה)

כהן נפטר בד' באלול כשהוא בן 22, הוא הותיר אחריו הורים ושני אחים (26, 16). "לפני 3 שנים הוא עבר צער גדול, איבד חבר נפש שנהרג בתאונת טיס. עכשיו אני מקווה שהם יחד. רועי היה ילד ערכי, מלא טוב ונתינה, למרות שלא הספקנו להודיע, מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה.
אחרי שנפטר הנייד שלו לא הפסיק לצלצל, גילינו שאת הקצבה מביטוח לאומי נהג לתרום לעמותות שונות. בנייד שלו מצאנו פתק עם חלומות, אחד מהם היה להכניס ספר תורה על שמו ולכך אנחנו פועלים. אנחנו אנשים מאמינים והמטרה שלנו היא להנציח אותו באמצעות ספר תורה לזכרו".
רוצים לתרום ולעזור בהגשמת משאלתו האחרונה של רועי? לחצו כאן