תושבת ראשון לציון הפעילה למען בעלי חיים טוענת כי פנתה למחלקה הווטרינרית בעירייה בבקשה שתטפל בגור חתולים חולה שמצאה במקלט הבניין שלה, אך במחלקה טענו כי הוא באחריותה בגלל שלקחה אותו לביתה. "זה פשוט תמוה בעיניי שזאת התשובה של המחלקה שאמורה לדאוג לשלומם של בעלי החיים בראשון לציון", היא אומרת בכעס.
1 צפייה בגלריה
לא שרד. גור החתולים החולה
לא שרד. גור החתולים החולה
לא שרד. גור החתולים החולה
(צילום פרטי)
קראו גם:
שלומית שמעון מצאה לפני כשבוע במקלט שבבניין בו היא מתגוררת שלושה גורי חתולים שמטופלים על ידי אמם. "כמובן שלא חשבתי להוציא אותם משם מפני שאני יודעת שאם מתקרבים אליהם אז יש סכנה שהאמא תנטוש אותם, ולכן רק דאגתי להם לאוכל ושתייה", היא מספרת.
"יום אחד ירדתי אליהם להביא אוכל וראיתי שאחד הגורים חולה ועשה על עצמו צרכים. כדי שהוא לא יזדהם ושהמצב לא יידרדר לקחתי אותו אליי ללילה, רחצתי וניקיתי אותו. עוד באותו הלילה המצב שלו הידרדר והיה לו התקף של פרכוסים. למחרת יצרתי מהר קשר עם המחלקה הווטרינרית, אבל לתדהמתי הם אמרו לי שהם לא יגיעו לטפל בו כי לקחתי אותו אליי ועכשיו זאת האחריות שלי. זאת פשוט בושה שמחלקה מסרבת לבוא ולטפל בגור חולה. לקחתי את זה על עצמי ומכספי הפרטי לקחתי אותו לבית החולים לחיות בבית דגן, אבל בעירייה צריכים לעשות בדק בית רציני".
למרבה הצער, סיפרה שמעון, בהמשך התברר כי מצבו של הגור היה קשה ולא נותר אלא להמיתו המתת חסד.
מהעירייה נמסר: "נדרש ידע מקצועי על מנת לטפל בגורי חתולים. ולמרות זאת, במקרים רבים, על אף הטיפול - סיכויי ההישרדות נמוכים יחסית. לכן, גם ממליץ השירות הווטרינרי באתר העירייה להימנע מלאסוף גורי חתולים מפני שברוב המקרים מפרידים אותם ללא כוונה מאימם ובכך מקטינים את סיכויי ההישרדות, כפי שהיה במקרה הזה.
"נציין, כי השירות הווטרינרי הציבורי אינו מטפל בבעלי חיים שנמצאים בבתי תושבים או שטופלו על ידם לפרק זמן. כמובן שבפניות שבהם נמצאים בעלי חיים חולים בשטח ציבורי, השירות הווטרינרי אוסף את אותם בע"ח כולל גורים חולים לקבלת טיפול רפואי ואנו מעודדים את הציבור לפנות ולהתייעץ עמנו בכל שאלה או בעיה דרך מוקד 106 טרם ביצוע פעולה שלא ניתן לתקנה".