תושב ראשון לציון הגיש בקשה דרך עו"ד ירון אלון, לתביעה ייצוגית נגד החברה העירונית, זאת בטענה כי החברה גובה מדי שנה מאות אלפי שקלים עבור דמי רישום לפעילויות שלא כדין, כי היא אינה מציינת זאת בעת דרישת התשלום.
1 צפייה בגלריה
החברה העירונית. בית המשפט יחליט
החברה העירונית. בית המשפט יחליט
החברה העירונית. בית המשפט יחליט
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
לטענת עו"ד ירון אלון, שהגיש את הבקשה לתביעה בסך שלושה מיליון ש"ח, מדי שנה רושמים הורים לילדים בעיר את ילדיהם למסגרות כמו צהרונים או חוגים במרכזים הקהילתיים ומשלמים על כך מאות שקלים בחודש. בנוסף לתשלום עבור החוג, דורשת החברה העירונית מההורים שישלמו סכום כסף נוסף שמוגדר כ"דמי רישום", שאותו היא גובה באופן נפרד וגם מעניקה על כך קבלה שאינה חלק מהתשלום עבור הפעילות.
לטענתו, בבדיקה מעמיקה בכמה מרכזים קהילתיים ברחבי העיר שאותם מפעילה החברה העירונית, לא הוזכר כי התשלום עבור הפעילות כולל תשלום נוסף, אותם "דמי רישום" שעליהם ההורים שומעים רק לאחר שהם נדרשים להעביר כסף עבור המסגרת אליה נרשמו.
לדברי מגיש הבקשה, הוא רשם את ילדיו למספר חוגים וצהרונים ובכל פעם מחדש נדרש לשלם את אותם דמי רישום, זאת על אף שהפרטים שלו כבר שמורים במערכת, כך שלא נדרשה שום פעולה חריגה או מאומצת מצד החברה העירונית.
בהמשך נטען כי בקשה לפי חוק חופש המידע ללמוד על הסכום שמקבלת החברה העירונית רק מדמי הרישום, גילתה שמדובר בחצי מיליון שקלים מדי שנה.
בעקבות זאת הוחלט לבקש אישור לתביעה ייצוגית, כאמור, בגובה של שלושה מיליון שקלים.
מהחברה העירונית נמסר בתגובה: "מדובר על תשלום מקדמה על חשבון התשלום השנתי הכולל ולא בנוסף לו. מעבר לכך וכפי שצויין - הנושא נדון כרגע בבית המשפט".