בעקבות חקירתו באזהרה של סגן ראש עיריית ראשון לציון, מקסים בביצקי, לאחר שנטען כי הבריח ארצה תיירת אוקראינית, אומרים מבקריו כי הוא אינו מתאים להיות נבחר ציבור. מנגד טוען בא כוחו של בביצקי, כי לא עבר כל עבירה פלילית.
2 צפייה בגלריה
 "בצורה גלויה ושקופה". בביצקי
 "בצורה גלויה ושקופה". בביצקי
"בצורה גלויה ושקופה". בביצקי
( צילום: אבי מועלם)
בביצקי נחקר ביום שישי האחרון באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה, זאת בחשד שהבריח לארץ תיירת מאוקראינה, שהגיעה לאחרונה בטיסה מתאילנד. לאחר חקירתו הוא שוחרר בתנאים מגבילים ומכשיר הטלפון הנייד שלו הוחרם.
על פי הנטען, האישה האוקראינית העלתה פוסט ברשת חברתית בבקשת סיוע בכניסה לישראל, ובביצקי על פי החשד הגיב לפוסט וניסה לסייע לה.
מאז היוודע דבר החקירה החלו קבוצות הוואטסאפ והרשתות החברתיות המקומיות לסעור, עוד לפני ששמו של בביצקי הותר לפרסום.
לטענת גורמים בעירייה, בביצקי לא חזר לפעילויות עירוניות והוא החליף מאז כמה מספרי טלפון במטרה להימנע משיחות עם מכרים. יש לציין כי שמו של בביצקי נקשר כבר בעבר בנושאים פליליים, לאחר שאלמונים ניפצו את חלון רכבו, שפכו לתוכו חומר דליק והציתו אותו.
ולד קפוסטין, פעיל חברתי מוכר בקרב העולים מרוסיה ואוקראינה, שנחשב גם למבקר גדול של בביצקי, לא חסך גם הפעם ביקורת. "לא הופתעתי כששמעתי על מה הוא נעצר ואני לא חושב שהוא מתאים להיות נבחר ציבור. אם הציבור הרוסי היה חשוב לו הוא היה לוקח את תיק הקליטה. מה שמעניין אותו זה לגרוף קולות".

2 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: בביצקי, קפוסטין
מימין לשמאל: בביצקי, קפוסטין
בביצקי, קפוסטין. טעות בשיקול דעת?
(צילום: אבי מועלם, פרטי)

עו"ד יוסי בוקר, המייצג את בביצקי, הגיב לפרשה: "מרשי לא ביצע כל עבירה פלילית שהיא. אם הוא התנהג בצורה מסוימת ורוצים לתרגם זאת כדבר לקוי, אז ישנה נציבות המדינה שמטפלת בעבירות משמעתיות, וכך נהוג בשלטון המקומי. לא לכל דבר יש מחיר פלילי. לדעתי הוא לא עבר את רף המעשים הפליליים, כי הוא רצה לסייע לתיירת אוקראינית שרצתה להגיע לישראל כדי לראות את אמא שלה ומדינת ישראל סגרה את שעריה.
"בביצקי ראה את הפרסום ובהמשך לסיוע גדול שהוא כבר העניק לעולים, הוא החליט לסייע לה ולא הייתה פה כל כוונה פלילית. הכל נעשה בצורה גלויה ושקופה. הוא גם פנה למשטרה ולמשרד הפנים כדי לתת סיוע, ואלה מעשים שלא עושה אותם אדם שיודע שמעשיו פליליים. אולי הוא שגה בשיקול דעתו, אבל מכאן לבוא ולומר שהוא ביצע עבירות פליליות המרחק רב. מאחורי המקלדת ברשתות החברתיות יש נשמות רעות שרוצות לפגוע בגלל אינטרסים אישיים ולא ענייניים, ומאשימים אותו בדברים שאין להם אחיזה במציאות".

קראו גם: