סגן ראש עיריית ראשון לציון ומחזיק תיק הביטחון, מקסים בביצקי, הואשם בגזענות בעקבות פוסט שהעלה אמש (שלישי) לאחר הפיגוע הרצחני בבני ברק, שבו נרצחו חמישה אזרחים. בביצקי כתב: "לא כל הערבים טרוריסטים אבל כל המחבלים הם ערבים. צריך להשמיד אותם לא לשחק בהם בניסיון לקנות את נאמנותם. שישרפו בגיהנום".
2 צפייה בגלריה
(מקסים בביצקי | צילום: אבי מועלם)
גל הטרור, שהחל בפיגוע בבאר שבע, המשיך בפיגוע ירי בחדרה ואמש גבה גם את חייהם של חמישה אזרחים בבני ברק, עורר את סגן ראש עיריית ראשון לציון לכתוב פוסט לוחמי ברשת החברתית על המצב. בסופו ציין שכל המחבלים הם ערבים. אמירה זו יצרה סערה ברשת, ובקבוצות העירוניות מאשימים את בביצקי בגזענות.
"אני אומר את האמת שלי ורק עובדות" אמר בביצקי בתגובה לסערה שהתעוררה, והוסיף: "רוב הפיגועים שייכים רק למגזר הערבי. ברור שיש ערבים טובים ולא כולם מחבלים אבל יוצא שכל המחבלים ערבים".
2 צפייה בגלריה
הפוסט שהעלה בביצקי
הפוסט שהעלה בביצקי
הפוסט שהעלה בביצקי
(צילום מסך: פייסבוק)
קראו גם:
בעקבות המצב הבטחוני הרגיש, הודיעה עיריית ראשון לציון על תגבור כוחות השיטור והפיקוח בראשון לציון, והפסקת עבודות הבנייה והגינון במוסדות החינוך. בגנים ובצהרונים תתארך השמירה עד לסיום הצהרונים. כמו כן, בוטלו כל הטיולים של בתי הספר היסודיים בעיר וכלל הגיחות והסמינרים שהיו מתוכננים בחטיבות הביניים.
כוחות מג"ב התווספו לכוחות השיטור בעיר, על מנת להגביר את תחושת הביטחון בקרב התושבים. במקביל, המוקד העירוני יתוגבר על מנת לתת מענה מהיר בכל שעות היממה.
ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "לצערי, גל הטרור מרים את ראשו ואנחנו לאחר שלושה פיגועים קשים בטווח זמן קצר. קיימתי אתמול והבוקר, הערכות מצב עם גורמי הביטחון השונים והחלטנו על שורת צעדים, כאשר לנגד עינינו עומד קודם כול ביטחון הילדים שלנו. לכן, הוריתי על שורת צעדים במוסדות החינוך ותגברנו את האבטחה בסביבתם. אני קורא לכל מי שמחזיק ברשותו רישיון נשק ומעוניין להתנדב ולסייע לפקחי החברה לביטחון, מוזמן לפנות למוקד 106 העירוני. אני מבקש מכל אחד ואחת, לשמור על ערנות מוגברת ולדווח למוקד העירוני ולמשטרת ראשון לציון על כל דבר שנראה חשוד".
בסוף השבוע הקרוב צפויים מספר אירועים בראשון לציון. ביום שישי בבוקר יתקיים מרוץ ראשון לציון, והחל מ-13:00 יתקיים הפנינג עם שלג בארבעה מוקדים בעיר. בשבת בבוקר ייערך אירוע שבתרבות בהיכל התרבות ע"ש מאיר ניצן. לפיכך הוחלט לתגבר גם את האירועים הללו באבטחה נוספת כדי לשמור על בטחון התושבים.