מחזיק תיק רישוי עסקים ד"ר אפי משה פתח לאחרונה חזית מול משרד הבריאות והצהיר בפניהם שיותר אין לו כוונה לסגור עסקים שעליהם ידווח משרד הבריאות שהתגלו בהם ליקויים תברואתיים. לטענתו, המשרד מוציא הודעות תקשורתיות ובהן הוא מכתים את שמם של עסקים רבים, ולכן מעתה לא יתבצעו צעדים מינהליים אלא רק לאחר עריכת שימוע.
1 צפייה בגלריה
ד"ר אפי משה
ד"ר אפי משה
ד"ר אפי משה
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"ברצוני להביא לידיעתך שמועצת עיריית ראשון לציון קיבלה החלטה שלא לפרסם דבר בנוגע לעסק שבו נתגלו ליקויים במהלך ביקורת תברואתית או הושמדה בו סחורה, וזאת עד לעריכת שימוע לבעל העסק וקבלת החלטה על מתן צו סגירה", כתב משה במכתב ששיגר להנהלת משרד הבריאות. "אנו נוקטים משנה זהירות טרם ביצוע צעדים העלולים לפגוע קשות בהמשך קיומו של העסק וזאת מבלי שניתנה הזדמנות נאותה לבעל העסק להשמיע את דברו".
הוא האשים את התנהלות משרד הבריאות בפגיעה בשמם של בתי עסק, שגם כך מתמודדים בשנה האחרונה עם קשיים, "לצערי, זה זמן רב שאנו עדים לפרסומים חוזרים ונשנים שלכם, בעיתונות ובכל מדיה אפשרית, המציינים את דבר השמדתם של בשר ודגים בעסקים בראשון לציון או בדבר ליקויים חמורים שהתגלו בביקורת מטעמכם או מטעם היחידה הווטרינרית של העירייה. הפרסום בדרך כלל אינו מלווה בשם העסק או בכתובתו. בעשותכם כן אתם מביאים לחרושת שמועות מיותרת ומסוכנת... בעצם הפרסום בדבר ליקויים שנמצאו בעסק או השמדת סחורה בו וללא הזכרת שם העסק וכתובתו, אינכם תורמים במאומה לציבור אלא רק ל'ניפוח הרייטינג' שלכם עצמכם".
משה דרש ממשרד הבריאות להימנע מפרסומים אנונימיים. "אם תמשיכו בפרסומים אני מתכוון לפנות לראש העירייה והנהלת העירייה במטרה לקבל החלטה לפיה אמנע מביצוע השימועים והוצאת צווי סגירה מינהליים במסגרת הזכות המוקנית לי בחוק".
ממשרד הבריאות לא התקבלה תגובה.