יו"ר המרחב החדש בהסתדרות, דוד ראובן, מכיר את העיר היטב מתקופתו כיו"ר ועד עובדי העירייה וחברותו במועצה. לדבריו, למרות שהמשק חזר לפעול אחרי שנת קורונה רמת האבטלה בראשון לציון עדיין גבוהה, כאשר רבים הצטרפו למעגל האבטלה בשנה האחרונה.
1 צפייה בגלריה
"לחלץ את העובדים". דוד ראובן
"לחלץ את העובדים". דוד ראובן
"לחלץ את העובדים". דוד ראובן
(צילום: פרטי)
לפני כחודשיים החליף ראובן את זורי מזרחי בתפקיד יו"ר מרחב ההסתדרות בראשון לציון. כעת ניצב בפניו אתגר בגלל נתוני האבטלה הגבוהים בעיר. "ידוע לנו על 20 אלף מובטלים, 15 אלף מתוכם הצטרפו השנה. גילאי המובטלים נעים ממשוחררי צבא ועד לאנשים בשנות ה־50 לחייהם.
קראו גם:
"בנוסף למספר הזה, ישנם עוד אלפי עובדים לא רשומים שעובדים ב'שחור' או שלא נרשמו ללשכת העבודה כדי לחתום אבטלה, מתוך הנחה שתכף יחזרו לעבודה. כמו כן, מרבית המובטלים הם בחל"ת וממתינים לשוב לעבודתם".
יצוין כי על פי נתוני הביטוח הלאומי שפורסמו לפני כחצי שנה, בראשון לציון ישנם 34 אלף מובטלים, והיא נחשבת לאחת הערים המובילות במספר התושבים שתובעים דמי אבטלה.
"בימים אלה אני מנסה עם ראש העירייה למצוא להם תעסוקה חדשה במתחמי העסקים החדשים שיש בעיר, כדי שהם יתנו עדיפות בתעסוקה לתושבי העיר. נכנסתי לתקופה מאוד קשה ואנחנו כרגע מנסים לחלץ את העובדים ולקדם אותם לתקופה חדשה.
"יש טענה שהרבה עובדים לא חוזרים מחל"ת כי הם מקבלים סכום שגדול יותר מהשכר שלהם, ולכן עדיף להם להישאר בבית. כרגע אנחנו רוצים לקדם יוזמות שיתגמלו את המעסיק ואת העובד, ואולי אחרי הבחירות נוכל לאשר את התוכנית כדי להזניק את המשק".