בתחילת השבוע התפרסמו נתוני מחקר שנערך בקופת חולים כללית ועל פיהם יעילות החיסון של חברת פייזר במניעת מחלה היא 94 אחוזים, נתון יוצא מן הכלל שמעיד על הצלחה גדולה. מנגד, מערך הפייק ניוז ממשיך לעבוד שעות נוספות ונדמה שהוא מצליח לשבש את שיקול הדעת, בעיקר של הצעירים, שלא ממהרים להתחסן.
כך לדוגמה בראשון לציון עומד שיעור החולים בגילאי 0-29 על 54 אחוזים מכלל שיעור החולים בעיר ולמרות זאת כלל שיעור המתחסנים בעיר עומד על כ־50 אחוזים, חלק קטן מהם צעירים. גם ברחובות מצב התחלואה ממשיך להיות גבוה, ונכון למועד כתיבת השורות היא עדיין עיר כתומה עם אחוז בדיקות יומי חיובי גבוה. בגלל כל אלו התגייסו לא מעט כוכבי רשת כדי לקרוא לצעירים להתחסן.
7 צפייה בגלריה
גל גהלי
גל גהלי
גל גהלי
(צילום פרטי)
בעיריית רחובות סימנו את האוכלוסייה מגיל 16 ועד גיל 50 כקבוצת היעד לעידוד החיסונים. ‏ראש העירייה רחמים מלול אמר השבוע: "דוברות העירייה עובדת בהסברה בנושא עידוד החיסונים יום־יום, במגוון פעולות שעשינו. בשבועות האחרונים הצלחנו להגיע באמצעות האגף לשירותים חברתיים והמוקד העירוני כמעט לכל בני גיל הזהב בעיר, ואכן רובם התחסנו".
לדברי מלול, בניגוד לדעה הרווחת שהקורונה היא מחלה של מבוגרים - מבדיקה שערכו בעיר עולה כי כרגע רוב החולים הם ‏צעירים וילדים. "לבני הנוער אנו מכינים סרטונים בפורמט Story ופונים בעיקר ברשתות החברתיות. פנינו לסלבים ומובילי‏ דעה ברשתות החברתיות המוכרים בעיר רחובות דווקא, כדי שיעודדו את בני הנוער להתחסן או יתחסנו מול המצלמות. עד כה יש חשיפה מאוד גדולה לפרסומים האלה".
קראו גם:

מי אני: גל גהלי (18) מרחובות

עוקבים בטיקטוק: 408.6K
לייקים בטיקטוק: 7.9M
למי שלא מכיר עדיין: "פתחתי את החשבון לפני שלוש שנים ולא דמיינתי שזו תהיה העבודה שלי, אני לוקחת חלק בדברים ענקיים שלא ציפיתי שיהיו, יש לי תוכנית ב־HOT VOD young, לקחתי חלק בטיקטוק לייב, שזו הופעה בסדר גודל של הפסטיגל, ובנוסף עשיתי קמפיינים עם סטפן ונועה קירל למטרות חשובות כמו בטיחות ברשת.
לכו להתחסן: "בעבר שיתפתי פעולה עם עיריית רחובות לקראת החזרה ללימודים, וכעת כשפנו אלי שוב מהעירייה ושאלו אם אני מוכנה לשתף פעולה בעידוד חיסונים אמרתי למה לא. זו מטרה חשובה לצאת מהמצב הזה ולשמור על כולנו. הסרטון של החיסון צבר עד עכשיו רבע מיליון צפיות, אם אני יכולה לקדם את המטרה עם העוקבים שלי, זה בסופו של דבר למען המדינה.
"מהחברים הקרובים אני יודעת שהרבה מפחדים מהתיאוריות השונות, ובסופו של דבר הנה, התחסנתי ואין לי שום תופעות לוואי מיוחדות. אם מספר כזה גדול של אנשים התחסנו ואפילו מבוגרים וסבא וסבתא שלי וההורים, אז למה לא בסופו של דבר? המצב הזה לא ייגמר אם לא נתחסן, החיסון לא יפתור את הכל אבל הוא יצמצם נזקים לאנשים הקרובים לנו שאנחנו מסכנים אותם. עדיף לקחת סיכון ולהתחסן ולא לקחת סיכון להרוג אדם קרוב אליך".
7 צפייה בגלריה
גדי עוקשי וחן קריטי
גדי עוקשי וחן קריטי
גדי עוקשי וחן קריטי
(צילום פרטי)

מי אנחנו: גדי עוקשי (70) וחן קריטי (34), עובדי עיריית רחובות

עוקבים בטיקטוק: 19.9K
לייקים בטיקטוק: 210.1K
למי שלא מכיר עדיין: "אנחנו עובדים בעיריית רחובות וחברים ותיקים. הכול התחיל לפני ארבע שנים, כשאנשים שהכירו העלו סרטונים של גדי ברשת והקימו לו מועדון מעריצים. בקיץ שעבר כשירדנו לאילת עם אייל גולן, אנשים באו וביקשו סלפי עם גדי, לא נתנו לנו לצאת מהמלון. כשדקל ועקנין היה בשיא שלו הוא ביקש מגדי לבוא אליו ובאמת באנו".
לכו להתחסן: "גדי כבר חוסן, ואני חליתי בקורונה ולכן אני עוד לא יכול להתחסן, אבל אנחנו קוראים לצעירים ללכת ולהתחסן. השבוע הגענו יחד לקופת חולים בעיר ועשינו בה קצת בלגן כדי לעורר את האנשים, אנחנו קוראים לציבור הצעירים במיוחד להתחסן כדי לשמור על ההורים ועל סבא וסבתא, לשמור על האוכלוסייה החלשה שהיא לא בריאה. אנחנו רוצים את הציבור בריא. גדי דוגמה קלאסית לזה שהוא בן 70, ויש לו כושר שהלוואי על כולנו, הוא חיה ורץ והולך, ומה שנקרא אנחנו מאחלים לעם ישראל להיות בריא. זו תקופה קשה ואנחנו רוצים שהיא תחלוף בעזרת השם, אבל היא לא תעבור אם לא נפעל. זה לא חרטה אז לכו להתחסן".
7 צפייה בגלריה
עידן טלמור
עידן טלמור
עידן טלמור
(צילום: קובי קואנקס)

מי אני: עידן טלמור (24), מראשון לציון

עוקבים באינסטגרם: 194K
למי שלא מכיר עדיין: החל את דרכו בתור כוכב סרטונים בפייסבוק ואת הפריצה הגדולה וההכרה עשה באמצעות סרטון בשם "נודר נדר" שזכה ליותר משלוש מיליון צפיות. השתתף בפרויקט הרשת המוצלח "פול האוס" שאיגד תחת קורת גג אחת מספר כוכבי רשת שאת עלילותיהם העלו בסדרת סרטונים ליוטיוב.
לכו להתחסן: "את המנה הראשונה כבר קיבלתי ועכשיו אני מחכה למנה השנייה שאותה אני אמור לקבל בשבת הקרובה. האמת שאני שומר שבת, אבל זה כל כך חשוב ומבחינתי זה פיקוח נפש אז אני פשוט אלך ברגל ולא אחלל את השבת אבל אקבל את החיסון - עד כדי כך המטרה חשובה.
"תבינו, יש חשיבות בחיסון, זה הדבר שיחזיר אותנו לשגרה הכי מהר. אני לא אנסה לתת פה תשובות מקוריות כי כולנו חושבים אותו הדבר לגבי החיסונים. חשוב לנו לשמור על האוכלוסייה המבוגרת, חשוב לנו לחזור לעשות את אותם הדברים שעשינו לפני הקורונה, וזו הדרך.
לי אישית לא היה שום חשש בשום שלב להתחסן כי כל כך הרבה מומחים ובעלי שם למדו וחקרו את הנושא ואם הם אומרים שאין כל בעיה עם החיסונים אז אני בוחר להקשיב להם ולא לפוסטים בפייסבוק של כל מיני אנשים שאני לא מכיר. אני פונה לחבר'ה הצעירים שבוחרים להקשיב לפייק ניוז בפייסבוק - אם זו הדרך שבחרתם אז אולי גם אם אתם מרגישים לא טוב תלכו לדוקטור פייסבוק, לכו על זה עד הסוף כי לא הוגן שתקשיבו לו רק במצב שכזה, תלכו אליו במקום ללכת לרופא.
"אני כבר התחסנתי ואני מחכה למנה השנייה, לא היו כל תופעות לוואי מלבד קצת כאב ביד אבל זה עבר עוד באותו היום. כיום אני סטודנט והקורונה פגעה לי בלימודים כי אני רוב הזמן בזום, אבל עכשיו אני כבר יכול לחשוב על היום שאחרי הקורונה. אין ספק שהדבר הראשון שאני אעשה זה לטוס לחו"ל, חודש שלם של תאילנד, אחר כך אני אחזור לחדר כושר, לבילויים, בקיצור - נחזור לחיים".
7 צפייה בגלריה
אביתר עוזרי
אביתר עוזרי
אביתר עוזרי
(צילום פרטי)

מי אני: אביתר עוזרי (22), ראשון לציון

עוקבים בטיקטוק: 3.8M
עוקבים באינסטגרם: 95K
למי שלא מכיר עדיין: את הפרסום חייב עוזרי ללא אחרת מאשר כלבתו - ניקי. לפני כשנתיים וחצי, ביום האישה, צילם עוזרי סרטון עם כלבתו ובו הוא פרסם סיטואציות זוגיות שונות בינו לבין ניקי. הסרטון זכה לשמונה מיליון צפיות, עשרות אלפי תגובות ולמעלה ממאה אלף שיתופים. מכאן הדרך להפוך לכוכב רשת היתה סלולה.
לכו להתחסן: "כמו כולם גם לי היו את החששות שלפני החיסון, בייחוד כי יש לי פחד מזריקות, אבל יש לי גם חשש גדול יותר והוא לפגוע בקרובים אלי, ואת זה הכי חשוב לי למנוע. אני גר כמו צעירים רבים יחד עם ההורים והם, בגלל גילם, נמצאים בקבוצת סיכון והדבר האחרון שאני רוצה הוא לסכן אותם. כל מי שההורים שלו חשובים לו ואין לו רצון לסכן אותם או את הקרובים אליו צריך לשקול זאת. מעבר לכל אלו, נמאס לי כבר מהחיים שיש לנו כבר היום, הבידודים וההגבלות וכמו שזה נראה, הדרך היחידה שלנו לצאת מכל זה היא באמצעות החיסונים. אחרי כל מכלול השיקולים, זה היה ברור לי שאני הולך להתחסן.
"אני כבר קיבלתי חיסון אחד וגם אני, כמו רבים, חששתי מהתהליך כי יש לי פחד ממחטים. בגלל זה עשיתי עבודה מוקדמת, דיברתי עם כאלו שהתחסנו והם סיפרו לי שזה לא נורא. שיתפתי גם את הצוות שנתן לי את החיסון ואמרתי לו שיש לי פחד אבל הם הרגיעו אותי, נתנו לי מים וידעו לעשות את זה כמו שצריך, אחרי שנייה של חיסון כבר הייתי בחוץ.
"אני רוצה לפנות לכל הצעירים שלא רוצים להתחסן - תחשבו על זה פעם נוספת. אתם תהיו במצב שיהיו לכם המון מגבלות בזמן שחברים שלכם יוכלו לצאת ולעשות דברים שאתם לא תוכלו. אני מבין את החששות שלכם ומבין שקראתם דברים רעים בגוגל או ברשתות אבל אני יודע שיש תיאוריות מאוד מוזרות ולא תמיד מבוססות - לכן מציע לכם ללכת ולהתחסן".
7 צפייה בגלריה
שירן גינסברג
שירן גינסברג
שירן גינסברג
(צילום: שרי עוז)

מי אני: שירן גינסברג (28) מרחובות

עוקבים בטיקטוק: 5394
לייקים בטיקטוק: 112.5K
למי שלא מכיר עדיין: פרצה דווקא בתקופת הקורונה, כשביום השני היו לה כבר 200 אלף צפיות היא הבינה שאולי עלתה כאן על משהו והתחילה לשחרר סרטונים קומיים אחד אחרי השני והיום ניתן למצוא אותה באינסטגרם ובטיקטוק בעיקר. היא כבר הספיקה לשחק בנבסו ואפילו שרוטונים העלו סרטון שלה, והיא מספרת שבני גילה דווקא מודעים ומתחסנים.
לכו להתחסן: "בשבוע הבא יש לי חיסון שני. העליתי בסטורי והיו הרבה תגובות, אני חושבת שדווקא רוב הצעירים שאני מכירה כן זורמים על חיסונים. זה מאוד חשוב, וזה מה שיחזיר אותנו לשגרה, רוב התופעות שמדברים עליהן הן פסיכולוגיות, לי למשל לא היו. בתקופה של הקורונה יש טוב ויש הרבה פחות טוב, דווקא כשכל העולם עצר התאפשר לי לעשות הרבה דברים שכנראה לא הייתי עושה אם הוא לא היה עוצר, קרו לי יותר דברים טובים מאשר לא טובים מהקורונה הזו, ועדיין - צריכים לצאת מזה אז תתחסנו".
7 צפייה בגלריה
משפחת טרסוב
משפחת טרסוב
משפחת טרסוב
(צילום: שירה זיו)

מי אני: מורן טרסוב (41) מראשון לציון

עוקבים באינסטגרם: 152K
עוקבים ביוטיוב: 388K
למי שלא מכיר: האמא של משפחת טרסוב המוכרת מסרטוני היוטיוב. בעלת ערוץ היוטיוב הנשי הגדול בישראל. גורו של יופי ולייף סטייל, יוטיוברית, וולוגרית ויוצרת תוכן מובילה ברשת, בת זוג של ג'וזף סטאר - דיג'יי ויוטיובר (עם 250 אלף מנויים).
לכו להתחסן: "בתור מי שרגילה לייצר תוכן יחד עם המשפחה שלה, הסגר הזה הציב בפנינו אתגר מאוד גדול. עד לפני הסגר היינו רגילים לטייל המון, גם בארץ וגם בחו"ל. היינו במשך שנה וחצי פרזנטורים של אלעל וביקרנו במדינות רבות, היינו חודש בארצות הברית ולפני כן ביפן וסגירת השמיים והסגר עצרו לנו הכל. גם בסגר היינו מחויבים לקהל שלנו והיה צריך למצוא דרך לייצר תוכן בין ארבעה קירות. מעבר לכל זה, לפני שישה שבועות ילדתי, ככה שחופשת לידה אין לי ממש עם עוד שני ילדים בבית שצריכים תשומת לב, הפעלת זומים וכו'. מצד שני, התקופה הזו גם עשתה לנו טוב כי היא הכריחה אותנו להמציא את עצמנו מחדש בתנאים הקיימים. גם נוצר מצב שיוצרי תוכן אחרים ביוטיוב לא ידעו איך לאכול את המצב החדש ואנחנו לא הורדנו את הרגל מהגז, להיפך, שיתפנו יותר מה עובר על המשפחה ועוקבים חדשים נחשפו אלינו.
"ברגע שתיגמר הקורונה אנחנו נסתער בחזרה על נתב"ג ונחזור לטייל כמו שאהבנו בעבר, גם בארץ שלנו וגם בחו"ל, נחזור לשגרה. אחת הדרכים לחזור לשגרה זה גם לצאת ולהתחסן, אני אישית קיבלתי השבוע את המנה הראשונה. עד עכשיו קצת פחדתי מכיוון שאני מיניקה ואין כל כך הרבה מחקרים שידעו לומר אם ואיך זה משפיע על התינוק אבל קיבלתי את ההחלטה כן לעשות את זה. זה ממלא אותי בהתרגשות, אני שמחה שיש פתרון ומקווה שכמה שיותר אנשים ילכו להתחסן כי ככה נחזור לחיות בבטחה ונקבל את החופש שלנו מחדש ואת ה'פיס אוף מיינד'. אני כבר רוצה להיות אחרי המנה השנייה ולדעת שאני בטוחה באופן יחסי".
7 צפייה בגלריה
ליאם גולן
ליאם גולן
ליאם גולן
(צילום פרטי)

מי אני: ליאם גולן (17) מרחובות

עוקבים באינסטגרם: 152K
עוקבים ביוטיוב: 388K
למי שלא מכיר: הבן של אחד הזמרים המצליחים בישראל, אייל גולן, והדוגמנית והמגישה אילנית לוי.
לכו להתחסן: "רוצים לראות את החברים לא רק בסטורי ובטיקטוק? קדימה לכו להתחסן”.