תביעה ייצוגית על סך של 2.5 מיליון שקלים הוגשה נגד המוסד הקולינארי הוותיק בראשון לציון "נאפיס" בעקבות שורה של הודעות ספאם שנשלחו לעשרות אלפי אנשים. בתום דיון משפטי הגיעו הצדדים לפשרה והוחלט על פיצוי בגובה של 320 אלף שקלים.
2 צפייה בגלריה
נאפיס ראשון לציון. הושגה פשרה
נאפיס ראשון לציון. הושגה פשרה
נאפיס ראשון לציון. הושגה פשרה
(צילום: אבי מועלם)
"בתקופת הקורונה החלה מסעדת נאפיס לשלוח הודעות ספאם ללקוחות שלמעשה לא הייתה כל הסכמה לשלוח אליהם דואר", מספרת עו"ד ליאת שטיין שהגישה את התביעה הייצוגית, "הם היו שולחים כל מיני הודעות שקוראות לאנשים להזמין משלוחים. זה רעיון יצירתי ונחמד אבל אסור על פי חוק אלא אם כן יש הסכמה של הלקוח.
"התופעה הייתה מאוד רחבה ועשרות אלפי אנשים מראשון לציון והסביבה קיבלו את ההודעות. זאת פעולה כל כך קלה שמתרחשת באמצעות לחיצת כפתור אחת. גם דרך הבקשה להסיר מרשימת הדיוור לא הייתה תקינה והיא נעשתה באמצעו קישור שזה דבר שאינו תקין על פי חוק", היא מספרת.
2 צפייה בגלריה
למען השלום בית
למען השלום בית
עם הארוחה מגיע לכם פיצוי מהנאפיס
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)

בעקבות כך הוגשה תביעה ייצוגית על סך 2.5 מיליון שקלים. "כשהנתונים נחשפו בפנינו התברר שההודעות שנשלחו היו רבות עוד יותר ממה שהערכנו ולכן התביעה הייתה גם גדולה יותר", מוסיפה עו"ד שטיין. "הם טענו שהייתה להם הסכמה בכך שאנשים נרשמו בעבר להזמנת תור למסעדה ולא היינו מוכנים לקבל את זה".
קראו גם:
לבסוף הושגה פשרה בין הצדדים והוחלט על פיצוי בסך 320 אלף שקלים שלמעשה יתקבל באמצעות פחית שתייה על כל ארוחה שיזמין מי שקיבל את ההודעות האלו.
תגובת הנאפיס תתפרסם כשתתקבל.