חברת מועצת העיר ראשון לציון, אפרת אברמוביץ, שבתה סיימה לאחרונה כיתה י"ב, יוצאת נגד תעשיית מסיבות הסיום שבגינן נגבים מאות שקלים מההורים. "הורים שאין להם כסף נדרשים לשלם כסף רב שאין להם. הנהגות ההורים בהוראת הנהלות בתי הספר נשלחים לגבות כסף ולא הגיוני שהורים יצטרכו לשלם כדי לראות את הילדים שלהם מסיימים בית ספר".
2 צפייה בגלריה
"אסור שדברים כאלה יקרו בבית הספר"
"אסור שדברים כאלה יקרו בבית הספר"
"אסור שדברים כאלה יקרו בבית הספר"
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קראו גם:
בשבועות האחרונים נערכו עשרות מסיבות סיום של תלמידי י"ב בראשון לציון ואלפי בוגרים פיזזו על הבמות לעיני ההורים הנרגשים. לצד ההתרגשות עולה כי מדובר בתעשייה שמגלגלת כסף רב כי כל תלמיד נדרש לשלם סכומי כסף גדולים שנעים בין 400 ל־600 שקלים עבור הזכות להשתתף במסיבה. כעת יוצאת חברת המועצה אברמוביץ ונלחמת בדרישת בתי הספר לגבות תשלומים בכדי שהבוגרים בשנים הבאות לא יצטרכו לשלם.
"אני מחזיקה בשני כובעים - אחד הוא מחזיקת תיק קהילה ואני מסתובבת בעיר ומברכת בבתי ספר רבים בטקסי סיום של בוגרים ומצד שני אני גם אמא לחמישה שהבת שלה סיימה עכשיו תיכון וחוויתי את כל נושא גביית התשלום על מסיבות סיום. גיליתי שיש מוסדות חינוך שגובים מאות שקלים מהורי התלמידים והדרישה לראות את הילד מסיים את המוסד החינוכי וזה מותנה בתשלום.
זאת גישה לא סבירה בעליל. אם אני כאמא צריכה לשלם 500 שקל כדי לראות אותה עולה לבמה ומקבלת תעודת סיום של 12 שנות לימוד אז משהו פה עובד לא נכון. יצאה הוראה ממשרד החינוך שאסור לגבות כסף עבור זה אבל הוא התיר להנהגות ההורים שמובלות על ידי הנהלת בית הספר לגבות כסף. ועדי ההורים לא יודעים איך הדברים האלה מתנהלים, הם לא מכירים את העבודה מול הספקים ולכן לא מעורבים במה וכמה לגבות.
2 צפייה בגלריה
אפרת אברמוביץ
אפרת אברמוביץ
אפרת אברמוביץ
(צילום: פרטי)
"סיפרו לי על מקרים מכעיסים, למשל יש בית ספר שבו ביקשו למעלה מ־600 שקלים וההורים לא הסכימו לשלם. ואז קיצצו והורידו את זה ל־500 שקלים אבל גם אז ההורים לא העבירו כסף. אז המנהלת כינסה את התלמידים ונזפה בהם שלא תהיה להם מסיבת סיום. בסוף זה נגמר בכך שילדים שלא העבירו כסף - פרסמו את רשימת ההורים שלא שילמו והפיצו את זה בקבוצת וואטסאפ, עשו שיימינג להורים. אסור שדברים כאלו יקרו בבתי הספר בעיר, חייבים לשים סוף לתופעה הזו".
אברמוביץ: "אם אני כאמא צריכה לשלם 500 שקל כדי לראות אותה עולה לבמה ומקבלת תעודת סיום של 12 שנות לימוד אז משהו פה עובד לא נכון".
יו"ר ועד ההורים רוני עקירב מסר בתגובה: "הדברים רצופים באי דיוקים רבים וכלל אינם נכונים. הנחת היסוד שלי ושל כל הנהגות בתי הספר בעיר שטקס סיום בסוף כיתה י"ב הינו חשוב הכרחי ונחוץ. כך היה כל השנים בכל בתי הספר בכל הארץ וראשון לציון אינה שונה מהם. השנה האחרונה על אחת כמה וכמה בגלל משבר הקורונה ובגלל שמהמחזור הנוכחי נמנעו דברים כה רבים כגון המסע לפולין וטיולים שנתים.
יש לזכור שבגלל קיומה של ממשלת המעבר חוזרי התשלומים של ההורים לא אושרו בכנסת ולכן נוצר מצב שלבית הספר לא היתה יכולת לגבות כסף מההורים כמו בכל שנה רגילה כדי לממן מסיבת סיום. ולכן הנהגות ההורים בכל העיר התגייסו לעזור וגייסו כסף ישירות מההורים במקום התהליך הרגיל של תשלום לבית הספר.
כל עוד התקבלה החלטה באופן חוקי ודמוקרטי אין לי שום התנגדות לכך ועובדה שזה התקבל בברכה בכל בתי הספר ללא התנגדויות מיוחדות.
באופן נקודתי אם היתה סיבה כלכלית למשפחה מסוימת אז הם לא שילמו ולא ננקטה שום סנקציה נגדם. בסך הכל הילדים שעומדים להתגייס בעוד מספר שבועות ולהגן על כולנו ואף לסכן את חייהם נהנו ומגיע להם בהחלט. לכן אני לא רואה שום טעם בהשבתת שמחה זאת.
כל הדיבורים על גבייה מוגזמת, הם לא יותר מאשר פופוליזם זול שנועד לזכות באהדת הקהל. בניגוד לאחרים אינני פוליטיקאי, ולכן אני לא נרתע מלומר זאת. ובכלל האבסורד הצביעותי כאן זועק לשמים. לקנות אייפון או כל טלפון יקר אחר לילד מידי שנה שנתיים זה בסדר. ולשלם פעם אחת סכום של 300 שח בקירוב זה לא בסדר? שלא נדבר על מסיבות הפרום שנערכות באופן פרטי על ידי הילדים ללא התערבות המבוגרים שם גם משלמים מאות שקלים וההורים נותנים בלי להתווכח. בקיצור הניחו לבוגרי י"ב להנות בימים האחרונים שנותרו לפני הגיוס ואל תשביתו את שמחתם".
כל העדכונים - חדשות ראשון לציון