המשנה לראש העירייה ומחזיקת תיק קהילה בעירייה, אפרת אברמוביץ, הכריזה השבוע מלחמה נגד גביית כספים דרך ועדי ההורים עבור מסיבות הסיום של תלמידי התיכון בעיר. "לא ייתכן שיופעל לחץ על ההורים ועל התלמידים לשלם מאות שקלים כדי שבית הספר יוכל להתגאות בטקס יוקרתי ומפואר. צריך לשים סוף למנהג הזה". בשבוע הבא תופיע אברמוביץ' בוועדת החינוך של הכנסת כדי לעלות את הנושא לסדר היום ולפעול לקביעת תקנות חדשות.
3 צפייה בגלריה
מסיבה
מסיבה
מסיבת סיום. יקר מדי?
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
ל"מיינט ראשון" הגיעה התכתבות בוואטסאפ בין מחנכת כיתה לתלמידים בקבוצה הכיתתית. בתכתובת כותבת המורה לתלמידים, "דברו עם ההורים שלכם ותשלמו... אנחנו רוצים שתהיה לנו מסיבת סיום... סיימתם 12 שנות לימוד, תחגגו כמו שצריך, יש כאן ילדים שקונים חולצות ב־500 שקל". עוד עולה מהתכתבות בקבוצה כי הילדים הבינו שאם לא ישלמו את הסכומים הנדרשים לא תהיה להם בכלל מסיבת סיום.
3 צפייה בגלריה
אפרת אברמוביץ
אפרת אברמוביץ
אפרת אברמוביץ
(צילום: פרטי)
בימים אלו החלה גביית כספים עבור מסיבות הסיום של תלמידי כיתות י"ב בתיכונים בעיר. אין מדובר בנשפי הסיום היוקרתיים שנערכים באופן פרטי ועלותם מגיעה גם לאלפי שקלים, אלא במסיבות סיום של בית הספר. לטענת אברמוביץ', על פי חוק, אסור לבית הספר לגבות מעל ל־200 שקלים עבור המסיבה ועל כן הוא מפעיל את ועד ההורים הבית ספרי כדי לגבות "תשלומי הורים" בסדרי גודל שמגיעים גם ל־600 שקלים.
"עבור הפקה גדולה דורשים כוריאוגרף, במאי ואולפן הקלטות, תאורה, מתנות לצוות החינוכי, וזה מגיע להפקות שמתקרבות גם למאה אלף שקלים. את ההפקה הזאת שהתיכון רוצה לעשות הוא מפיל על ההורים למרות שזה יכול להיות צנוע יותר כמו טקסים במוסדות החינוך הגבוהים או הצבא, שהם מרגשים לא פחות.
3 צפייה בגלריה
שיחת וואטסאפ בקבוצה הכיתתית
שיחת וואטסאפ בקבוצה הכיתתית
שיחת וואטסאפ בקבוצה הכיתתית
( צילום פרטי )
"בבתי הספר אומרים שמי שקשה לו יכול לבקש הנחות וסיוע מוועד ההורים, אבל אני יודעת על כך שהורים לא רוצים לפנות אל הוועד כדי לומר להם שהם מתקשים כלכלית, אין לאף אחד רצון לשתף את השכנים שלו במצבו הכספי. אני מכירה עצמאיים רבים שנפגעו קשות בקורונה ולא הייתה להם התעוזה לחשוף זאת בפני שאר ההורים", אומרת אברמוביץ ומוסיפה: "זה הגיע למצב שבו פורסמה טבלה שבה נכתב מי שילם ואז הנהלת בית הספר מודיעה שאם לא תהיה גבייה מלאה אז לא תהיה מסיבת סיום, וכך מופעל לחץ על ההורים דרך התלמידים. שבוע הבא זה יעלה לוועדת החינוך ואני דורשת שתהיה חקיקה ברורה שהמנהלת והצוות החינוכי לא יהיו נוכחים בטקס שבו גבו יותר ממה שמותר. אני בטוחה שברגע שהצוות החינוכי לא יופיע בטקס זה ייפסק כי הם לא ירצו להיעדר ממנו".
יו"ר הנהגת ההורים רוני עקירב: "בית הספר לא גובה שום דבר חוץ מתשלומי ההורים. יחד עם זאת אם ועד ההורים החליט לגבות בנוסף סכום כלשהו כדי לשדרג ולהוסיף דברים לטובת התלמידים, אני לא רואה בכך כל פסול. זאת בהנחה ובידיעה כמובן שמי שאינו יכול מסיבה כלכלית אז כמובן שמוותרים לו. בואו לא נשכח שמדובר במחזור שהפסיד הרבה דברים בגלל הקורונה. הם נאלצו לוותר על המסע לפולין. ובכלל כל שלוש שנותיהם בתיכון היו בצל הקורונה, ולכן מובן הצורך של ועדי ההורים לדאוג שלפחות תהיה להם מסיבה מפוארת ככל האפשר לפני הגיוס לצבא".