"כל אחד ניסה לעזור קצת, ריגש אותי כמה תושבי השכונה רצו לעזור". כך מתאר השבוע נדיר לוי (29) את ההפתעה שנולדה מרעיון קטן בשכונת נחלת יהודה. את המעשה הטוב הזה יש אדם אחד שלא ישכח לעולם.
2 צפייה בגלריה
מתנה מיוחדת למנקה הרחובות בראשון לציון
מתנה מיוחדת למנקה הרחובות בראשון לציון
מתנה מיוחדת למנקה הרחובות בראשון לציון
(צילום: פרטי)

הכל התחיל כשלוי שמע על יוזמה דומה שנעשתה בהרצליה: שתי נשים שגייסו שכונה שלמה למען עובד הניקיון. הוא החליט לגייס את תושבי שכונת נחלת יהודה למבצע קטן של איסוף כספים למתנת חג למנקה הרחובות בשכונה, אבל לא תיאר לעצמו עד כמה המבצע הזה יצליח.

קראו גם:

"מדובר באדם מבוגר, עולה חדש, אני רואה אותו כל בוקר", הוא מספר ומוסיף: "הוא חרוץ, אני קם מוקדם והוא כבר עובד. פרסמתי בקרב השכונה מקום מפגש והצעתי לאסוף כסף עבור מתנה לחג".

2 צפייה בגלריה
נדיר לוי
נדיר לוי
נדיר לוי. הופתע מרוחב הלב של התושבים
(צילום: פרטי)

לוי הציב לעצמו יעד וקיווה לגייס קצת יותר מאלף שקלים, אך נדהם מרוחב הלב של תושבי השכונה. "אנשים שלחו כסף דרך הפייבקס והביט, היו בנות שהגיעו עד הבית שלי, הרבה רצו לעזור. בסופו של דבר תרמו קרוב ל-25 תושבים וגייסנו 1,500 שקל! סכום שממש לא ציפינו שנגיע אליו".
איך הוא הגיב כשנתת לו את המתנה?
"קצת חששתי לגשת אליו, כי הוא אדם צנוע ולמעט ברכת 'בוקר טוב' אף פעם לא שוחחנו. אבל כשפניתי אליו הוא היה מקסים, ברך את כולנו בשנה טובה וחג שמח. אני לא יודע מי התרגש יותר, אני או הוא".
צפו ברגע הענקת המתנה:
מתנה מיוחדת למנקה הרחובות
(צילום: נדיר לוי )


כעת לוי מקווה להפוך את האיסוף למסורת שכונתית: "אני שומע על שכנים שמוציאים כוס תה חם בימי חורף, מנסים לתת מקום למנקה הרחוב בשכונה שלהם וזה חשוב. אני באמת מקווה שנצליח כל שנה לאסוף לו מתנת חג. ברור לי שזה לא קל לכולם, לכל אחד יש את הקשיים שלו, לכן ריגש אותי שהרבה אנשים הצליחו לסייע".