"הלב שלי התרסק, נשבר, נשרף, לקחו לי את הנשמה שלי, את החיים שלי, את אהבת חיי, האושר שלי. נשארו לי ממך ארבעה ילדים, עוד אחד בדרך והרבה־הרבה זכרונות", כך, במילים כואבות אלו, נפרדה נופר גודוסי מחן ז"ל, בעלה שנהרג בתאונת דרכים ביום שישי שעבר.
4 צפייה בגלריה
נופר גודוסי וחן ז"ל
נופר גודוסי וחן ז"ל
נופר גודוסי וחן ז"ל
(צילום פרטי)
קראו גם:
התאונה הטראגית התרחשה ביום שישי בבוקר. גודוסי יצא מביתו כשהוא רכוב על האופנוע שלו ועימו רוי, בנו בן השבע. לדברי חברים וקרובי משפחה, האופנוע עליו רכב שימש אותו לעתים רחוקות. "הוא ידע את הסכנות באופנוע ולא היה רוכב הרפתקן", סיפר אחד מקרובי משפחתו. "הוא תמיד העדיף לנסוע ברכב, אבל כנראה באותו הבוקר הוא רצה לעקוף את הפקקים".
לקראת השעה 9:15 בבוקר, כשהגיע חן לצומת ברחוב רמז פינת תש"ח, הגיח מולו רכב והעיף את האופנוע שעליו רכב בעוצמה. חובשים שהגיעו למקום מצאו אותו עם חבלות קשות, ללא דופק. לאחר מאמצי החייאה קבעו החובשים את מותו במקום. רוי קיבל גם הוא טיפול ראשוני בזירה כדי לייצב את מצבו ולאחר מכן הועבר להמשך טיפול בבית חולים "שמיר־אסף הרופא" כשהוא במצב בינוני עם שברים במספר מקומות שונים בגופו. הוא אושפז במחלקה הכירורגית של בית החולים, הוא עבר ניתוח אחד בידו ולפניו עוד דרך ארוכה של התאוששות. לדברי המשפחה, את דבר מותו של אביו הוא שמע מאמו כשהיתה מלווה בעובדת סוציאלית של בית החולים.

אבא למופת

גודוסי (34) היה דמות מוכרת בראשון לציון. הוא נולד וגדל בשכונת סלע בראשון לציון ועבד שנים רבות בעסק משפחתי של חנות הדגים שאותו ניהלה דורית אמו, חנות מוכרת וידועה בשוק של ראשון. לאחר מכן הוא פתח עסק למכירת כלי רכב, שם עבד עד יומו האחרון. "קשה לי לדבר עליו בלשון עבר", אומר בן דודו ג'קי ממן שהיה קרוב אליו. "הוא היה בחור שקט, לא כזה שמחצין את מה שהוא עושה אבל כל אחד יגיד שהוא עשה המון. כולו היה איש של חסד, תורם כסף לנזקקים והכל תמיד בשקט ובצניעות. הוא גם היה אבא למופת, כזה שעושה הכל עבור ארבעת הילדים שלו, וגם יש לו עוד ילד אחד בדרך. כל מילה עליו מיותרת כי אי־אפשר לתאר את מידותיו הטובות במילים, כל המהות שלו היתה לעשות רק טוב לאנשים". אומר ממן בכאב, "בהלוויה שלו סיפר לי מישהו על פעם שהוא רצה להגיע לרבי מילובביץ' בניו יורק אבל לא היה לו כסף לרכוש כרטיס וזה ציער אותו. באותו הרגע שחן שמע את זה הוא התקשר לחברת נסיעות ורכש לו כרטיס כדי שאותו אחד יוכל לטוס לצדיק. כזה הוא היה, מישהו היה צריך עזרה והוא התגייס עבורו מכל הלב. חבל שככה זה נגמר, שבגלל נהגת אחת לא זהירה הכל מסתיים ככה".
4 צפייה בגלריה
עם הילדים
עם הילדים
עם הילדים
(צילום פרטי)
מלי פטיטו, חברה קרובה של המשפחה, גדלה איתו מגיל קטן. יחד הם שיחקו והכירו זה את זה היטב. "הוא היה מלאך אמיתי שעוזר לכולם, נדבן עצום, כשהוא היה שומע שיש מישהו שצריך עזרה הוא היה הראשון להתייצב כדי לעזור. גם איש משפחה למופת, אבא טוב לילדים ובעל טוב לאשתו נופר, תמיד הוא חשב עליהם לפני שהוא חשב על עצמו. לא מצליחה לעכל עדיין שהוא כבר לא איתנו, כזה אדם צדיק, לא מגיע למשפחה שלו שהוא ככה יילך מהם".
רוזי צוריאל היא שכנה של חן וחברה שהיתה עימו ועם המשפחה בקשר קרוב. גם היא מספרת על איש החסד הגדול שהוא היה. "לדבר עליו בלשון עבר זה משהו בלתי נתפס. התחושות בתוך המשפחה מאוד קשות. כולם מרוסקים, ההורים ואשתו במצב קשה, לכולם נגמרו החיים ברגע אחד. המוות שלו הצליח לזעזע עיר שלמה כי הוא היה דמות מוכרת, כזו שכולם הכירו וכיבדו, אין אדם אחד שיכול לומר עליו מילה רעה.
"היתה מישהי אם חד־הורית שלילדים לא היה איפה לגור והיא באה אליו וביקשה עזרה. תוך חצי שעה הוא העמיד לטובתה משאית שארזה הכל ונתן לה את יחידת הדיור ששייכת לו ואיפשר לה לגור כמה שהיא צריכה. גם משפחה לא בהכרח מקריבה ככה ועוד עבור מישהי שהוא בכלל לא הכיר".

האלמנה נופר: "אני מרוסקת"

מאז התאונה ממשיכים חוקרי התאונות בתחנת המשטרה של ראשון לציון לחקור את התאונה. לדברי גורם משטרתי מדובר ככל הנראה בנהגת שעברה באור אדום ונכנסה בו בעוצמה. טרם ניתן לקבוע בדיוק מה הסיבה שבגינה היא נכנסה לצומת כשהרמזור אדום, דבר שככל הנראה יתברר בימים הקרובים. בשלב זה האישה שוחררה לביתה והיא תחת תנאים מגבילים.
4 צפייה בגלריה
נופר וחן ז"ל
נופר וחן ז"ל
נופר וחן ז"ל
(צילום פרטי)
מאז התאונה נמצאת נופר אלמנתו של חן על קו ראשון לציון - מרכז רפואי שמיר. מאולם האבלים שברחוב המכבים אל המחלקה הכירורגית שבה שוכב רוי. את הכאב שלה היא פורקת באמצעות פוסטים קורעי לב שהיא כותבת בדף הפייסבוק שלה.
"הלב שלי הלך, הלב שלי התרסק שום דבר בעולם לא יוכל לרפא את הלב שלי יותר למה הלכת לי? בא לי לצעוק שכל העולם ישמע מרוב שאני משתגעת וכבר מתגעגעת חן אהובי יקירי לנצח ז"ל, אתה תמיד תישאר הלב שלי שהתרסק. אני אשמור לך לנצח ואגדל למצוות ומעשים טובים את הילדים שלנו. תיתן לי כוחות חן אהבה שלי, עם מי אני אקום כל בוקר? עם מי אני אצא לטיולים כיפיים? למי אני אבכה שקשה לי? מי יזמין לי גלידה כל ערב? למי אני אבשל למי? עם מי אני אדבר כל חצי שעה ואחפור לו? מה שנשאר זה החוויות שצברנו, אני ואתה לנצח והילדים שלנו. מגיל 17 בזכותך אני אמא לנסיכים הכי יפים שיש. הבאת לי אוצרות שאני אשמור עליהם מבטיחה לך. רק אלוהים יודע כמה הלב נשרף לי אני אוהבת אותך בעלי היקר שלי צדיק שלי אהבת עולם שלי, הנשמה שלי מתה איתך".
אחיה של נופר, שלו אמיתי, כתב: "שברת אותנו לחתיכות. למה אלוהים לוקח רק את הטובים, רק את הצדיקים. הגשמת לאחותי את כל משאלות לבה... השארת אחריך ילד שלא יראה אותך... מי יעשה איתנו קידוש. מי יעזור לי כשאצטרך משהו, מי יעשה לנו מנגל, מי יהיה איתנו בחגים... חן אני מתחנן בפניך תן לנו כוחות. השארת אחריך משפחות שלמות שבורות לרסיסים. אני אוהב אותך ואוהב לעולם".
4 צפייה בגלריה
ליאל בבלר ז"ל
ליאל בבלר ז"ל
ליאל בבלר ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

היאחזי בחיים

רפי בבלר אביה של ליאל ז"ל שנדרסה למוות לפני ארבע שנים כותב לנופר
נופר שלום,
לצערנו אנו מכירים מקרוב את התחושות הקשות והכאב הרב של המקרה הטראגי שחווית.
לאבד אדם קרוב זה הדבר הכי קשה שאדם
יכול לחוות.
לפני כארבע שנים בעקבות תאונת דרכים קשה אני ומשפחתי איבדנו את בתי ליאל, האדם הכי קרוב אלינו. ליאל וחבריה היו הולכי רגל שחיכו לאור הירוק לחציה במעבר חציה, נהגת שחצתה באור אדום גרמה לתאונה ולפציעה קשה בראשה של ליאל. אחרי ארבעה ימים בהם נלחמנו על חייה, ליאל נפטרה.
להגיד לך כי אפשרי באופן מלא להתגבר ולהמשיך הלאה מהמקום הכואב והקשה כל כך, אני לא יכול, הכאב מלווה אותנו וילווה אותנו במשך חיינו.
אני מאחל לך חוזק נפשי והיאחזות בחיים, זה מה שנתן לנו שפיות וכך החזקתי את משפחתי.
למען ליאל אנו נשארים חזקים ובוחרים בחיים, כך היא היתה רוצה.
חיבוק חם מאיתנו. תהיי חזקה.
רפי.