בעל עסק, קיבלת הודעה על צריכת מים חריגה? אל תמהר להזמין אינסטלטור. בתאגיד המים "מניב" בראשון לציון ממליצים להשוות את הצריכה לתקופה המקבילה בשנת 2019 על מנת לדעת אם מדובר בעלייה בצריכה או שמא מדובר בחשד לנזילה.
1 צפייה בגלריה
מניב ראשון לציון
מניב ראשון לציון
מניב ראשון לציון
(צילום: מניב ראשון)
עם פתיחת המשק וסיום תוכנית הסיוע של משרד האוצר עקב התפרצות נגיף הקורונה, יותר ויותר עסקים בראשון לציון פותחים את שעריהם ושבים לפעילות (כמעט) מלאה. חלקם קיבלו עם חשבון המים שהגיע אליהם מ"מניב ראשון" הודעה על 'צריכת מים חריגה', זאת בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, שככל הנראה אינה מאפיינת את צריכתם הרגילה בפעילות מלאה עקב התפרצות הנגיף.
קראו גם:
לצד הודעה זו קיבלו אותם בעלי עסקים טופס המאפשר להם להגיש בקשה להקלה בתשלום בעקבות נזילה המוכר בשמו המלא – "בקשה להכרה בתעריף מיוחד בשל צריכה חריגה הנובעת מנזילה".
במניב חוששים כי בחלק מהמקרים מדובר בעסקים אשר היו סגורים או פעלו באופן חלקי בשנה האחרונה דוגמת אולמות אירועים, בתי קולנוע ומסעדות.
לכן רגע לפני הזמנת שרברב שיאתר את מקור הנזילה, כדאי להשוות את הצריכה לזו של שנת 2019.
במניב מבקשים להדגיש כי ההודעה נשלחה עקב הרגולציה לה מחויבת החברה הפועלת תחת כללי רשות המים. על פי כללים אלו, הודעה על צריכה חריגה נשלחת לצרכנים במידה והמערכת מזהה צריכה גבוהה מהצריכה השנתית הממוצעת ובתקופה המקבילה בשנה קודמת.
כך למשל – בעל עסק בראשל"צ שצרך בשגרה כמות של 100 קוב מים לחודשיים ועם פרוץ משבר הקורונה הצריכה של בית העסק ירדה ל -20 קוב בלבד, עשוי לקבל הודעה על צריכה חריגה אם צרך בחודשיים האחרונים כמות של 70 קוב. זאת למרות, שמדובר דווקא בירידה מהצריכה הרגילה שלו בימים כתיקונם.
יצוין כי מניב מחויבת להעביר עם ההודעה את טופס הבקשה להקלה בגין נזילה בהתאם לכללי רשות המים. בשל הנסיבות המיוחדות, החברה פנתה לאחרונה לרשות המים ועדכנה אותה כי במקרים רבים, ככל הנראה, לא מדובר ב'חריגה אמיתית'. היא אף ביקשה לקבל אישור שלא לשלוח לבתי העסק את ההודעה על מנת שלא ליצור בלבול בקרב אותם בעלי עסקים, אולם בקשתה לא נענתה.
במניב מבקשים להעביר מסר חשוב לבעלי העסקים שקיבלו הודעה על צריכת מים חריגה לאחרונה: "השוו את החשבון לחשבון ששילמתם לפני הירידה בהיקף הפעילות של העסק. רק כך תוכלו לדעת אם אכן ישנו חשד לנזילה בבית העסק, או שההודעה מגיעה אליכם מסיבות טובות הרבה יותר – הגדלת נפח הפעילות העסקית שלכם וחזרה מבורכת לשגרה".