עובד עירייה טוען כי עובד במחלקתו מתעלל בו, תוקף אותו פיזית ולועג למצבו הרפואי. בית המשפט הוציא לו צו הרחקה.
2 צפייה בגלריה
צו הרחקה לעובד העירייה
צו הרחקה לעובד העירייה
צו הרחקה לעובד העירייה
(צילום: אבי מועלם)

הבקשה למתן הצו הוגשה לבית המשפט השלום בראשון לציון, לאחר שתושב העיר (50) טוען כי קולגה ממקום עבודתו מתעלל בו. לטענתו מדובר בהתנכלות מתמשכת על ידי הנתבע שעובד לצדו בארבעת החודשים האחרונים, ובמהלכם הוא נהג להקניט ולקלל אותו.
כך לדוגמה הוא מתאר במהלך הדיון בבית המשפט, שהעובד נכנס למשרדו, סגר אחריו את הדלת ואז שאל אותו 'מתי תמות? מתי תקבל סרטן?' כיוון שהתובע חולה בטרשת נפוצה, הנתבע מנצל זאת נגדו ומטיח בו 'מתי המחלה שלך תתקדם?'. לטענתו, הוא מקפיד לסגור את הדלת על מנת למנוע מעובדים אחרים לשמוע את מילותיו הקשות.

קראו גם:

לטענת התובע, הוא מעולם לא הגיב בחזרה ועל אף שדיווח על המקרה לממונים עליו, הם לא התייחסו לטענותיו. במקרה אחר התובע טוען כי שוב הקולגה צעד לעברו בתוקפנות והפעם לעיני מנהלו שאומנם בלם אותו אך התעלם מהמקרה. לטענת התובע, דווקא הוא זה שזומן לשימוע מול הממונים עליו לבירור המקרה.

2 צפייה בגלריה
סבל מאיומים והטרדה
סבל מאיומים והטרדה
סבל מאיומים והטרדה
(צילום המחשה: canva)

הסיבה להגשת הבקשה היא אירוע חמור שהתרחש בין הצדדים. כאשר לטענת התובע הקולגה ישב על כיסא קבוע שלו וכשהוא ביקש ממנו לקום האיש החל לצעוק ולאחר מכן תקף אותו באגרופים לחזה, לבטן ולפנים. לטענתו כשניסה לקחת את דבריו כדי לעזוב את המקום, האיש המשיך לבעוט בו ואף ניסה לבצע פעולות במחשבו. התובע מיהר לקבל טיפול רפואי ובמקביל הגיש תלונה בגין התקיפה.
בסיום הדיון החליט השופט כי אכן יש הצדקה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת והוציא צו הרחקה לקולגה.
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "בימים האחרונים הובא האירוע לידיעת העירייה, אשר זימנה את שני העובדים לבירור הנסיבות. העירייה לא תעבור לסדר היום בכל הקשור לאירועי אלימות בהם לכאורה היה מי מעובדיה צד. עם תום הבירור, תשקול העירייה להפעיל את סמכותה בהתאם לחוק הרשויות המקומיות משמעת. יש לציין כי לידי העירייה לא הועבר העתק פרוטוקול והחלטת בית המשפט בהמשך לדיון שהתקיים ב-7.3.2024.".