תושיה, אכפתיות ויוזמה של תושבים הובילה לכך שהיום (שלישי) צפוי להיערך מבצע חילוץ של חתול אשר תקוע כבר שנה שלמה בתוך ארון חשמל ליד בניין UMI, סמוך לקניון הזהב בראשון לציון.
הפנייה בנושא הגיעה ליועצת ראש העיר לענייני בעלי חיים, איריס חזן, שנרתמה לסייע בחילוץ החתול. "כרגע יש מלכודת במקום אותה הניח המחלץ הפרטי, אנחנו ממתינים כדי לוודא שהחתול נלכד והוא יועבר לטיפול רפואי באופן פרטי", היא מספרת.
1 צפייה בגלריה
הארון בו תקוע החתול
הארון בו תקוע החתול
החדר שבו החתול תקוע
(צילום: פרטי)
לא ייאמן, אבל הסיפור של החתול מתחיל לטענת התושבים לפני שנה שלמה. תושבים ששמעו את קולות החתול מתוך הארון פתחו קריאה במוקד העירוני, שבו נאמר להם לכאורה שהעירייה לא מטפלת בנושא. אישה מבוגרת תושבת האזור נהגה להאכיל אותו מדי יום דרך החריצים כדי לסייע לו, אך מצבו הבריאותי לא ידוע.
"זה מקרה שני השנה שתושבים מקבלים סירוב לחילוץ מתוך ארון חשמל. לפי חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) התשנ"ד 1994, השירות הווטרינרי היה חייב לתווך בין התושבת לבין חברת החשמל, מה שלא קרה בפועל", אומרת איריס חזן. "העלו מעל 30 פוסטים בנושא ובכל פוסט תייגו אותי, הידיעה הגיעה אליי גם בקבוצת הוואצאפ שלי וגם באופן פרטי מפעילים רבים, חלקם ניסו לפתוח קריאה במוקד וקיבלו סירוב וחלקם פנייה לחברת החשמל, שגם שם סגרו להם את הפניות". לדברי חזן, אחרי מספר פניות לכמה גורמים בחברת החשמל המקום נפתח.

החתול התקוע בחדר החשמל
(צילום: פרטי)

"בחודש ספטמבר השנה, היה אירוע דומה שחתול היה תקוע 5 ימים בחדר חשמל בתוך בית ספר בעיר".
קראו גם:
בסופו של דבר, מספרים התושבים, הם נאלצו לשלם מכיסם עבור מחלץ פרטי, זאת לאחר שפנו בעצמם לחברת החשמל דרך חזן כדי לפתוח את הארון. נעדכן על מצבו של החתול לאחר החילוץ.
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "לא מדובר בחתול הנעול בחדר שנה כפי שנטען, אלא בחתול שחודר לחדר החשמל הנעול על ידי חברת חשמל, באופן תדיר ויוצא לבד. השירות הווטרינרי קיבל מספר פעמים פנייה בנושא ואף פנה אל חברת החשמל שהתמהמה בפתיחת החדר. לאחר פנייה של השירות הווטרינרי העירוני להנהלת חברת החשמל, החדר נפתח מספר פעמים באופן עצמאי על ידם ללא שיתוף השירות הווטרינרי - ולטענתם החתול יצא ונעלם. כך שהטענות לפיהן החתול נעול שנה בחדר או שהנושא לא טופל אינן נכונות או הגיוניות".
מחברת החשמל טרם נמסרה תגובה.