נציגות של בית משותף בראשון לציון תובעת פיצוי כספי של כ־100 אלף שקלים מחברת הבנייה שביצעה בבניין פרויקט תמ"א 38, בטענה לליקויים בעבודות שנעשו בבניין.
2 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב הרימון 12
הבניין ברחוב הרימון 12
הבניין ברחוב הרימון 12
(צילום: קובי קואנקס)
הנציגות משמשת מורשה של 20 בעלי הדירות בבית ברחוב הרימון 12 בעיר. הנתבעת, חברת "אלציון עולה בע"מ", הינה החברה שיזמה את פרויקט ההתחדשות, שפעלה בבית לביצוע תוכנית חיזוק והוספת דירות.
בכתב התביעה, שהוגש בבית משפט השלום בראשון לציון, טענה הנציגות כי בחודש ינואר 2012 ערכה החברה הסכם עם מרבית בעלי הדירות בבית לצורך ביצוע עבודות חיזוק בבניין, וזאת על פי תוכניות מהנדס קונסטרוקציה ובכפוף לתקן הישראלי הנדרש מפני רעידות אדמה, ולבניית דירות נוספות בבית.
על פי הנטען, החברה התחייבה להשמיש את המעלית לפעולה לא יאוחר מקבלת טופס 4, ולבצע את העבודות "בסטנדרט בנייה גבוה, במומחיות, וברמת ביצוע גבוהה ותו תקן ישראלי".
לאחר סיום ביצוע עבודות החיזוק ובניית הדירות הנוספות על ידי החברה, קיבלה החברה טופס 4 מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה על פי תקנות התכנון והבנייה ‑ אישורים למתן שירותי חשמל, מים וטלפון ‑ המתיר את אכלוס הדירות.
בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד גלעד ישעיהו, טוענת נציגות הבניין כי ברכוש המשותף של הבית התגלו כבר זמן קצר אחרי מסירתו לבעלי הדירות, ליקויים רבים שמקורם בתכנון, בעבודה ובחומרים, ובחוסרים שעלות תיקונם מסתכמת בכ־95 אלף שקלים.

2 צפייה בגלריה
פועל בניין
פועל בניין
לא סיימו את העבודות?
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

נציגות הבניין נאלצה, כך נטען, להזמין ולקבל חוות דעת מקצועיות של שלושה מומחים בנוגע לליקויים שהתגלו ברכוש המשותף בגלל העבודות שביצעה החברה, ושילמה את שכרם בסך של כ־9,500 שקלים.
על פי הטענות, לאחר פניות ודרישות מצד נציגות הבניין לחברה לבצע תיקונים והשלמות, ביצעה החברה רק חלק מהעבודות וההשלמות שנדרשו, ונותרו הליקויים שלא תוקנו על ידי החברה תוך זמן סביר, על אף שהנציגות נתנה לה הזדמנות נאותה לבצע את תיקון הליקויים.
בחודש דצמבר 2020 שלחה הנציגות לחברה מכתב התראה באמצעות עו"ד ישעיהו, ודרשה ממנה לבצע תיקונים על סמך שתי חוות דעת.

עוד בחדשות:

בעקבות דרישה זו ביצעה החברה תיקונים חלקיים בלבד וסירבה להשלימם.בתביעה נטען בין היתר כי ישנם ליקויים בגג המשותף, בשיפועי הניקוז, במעקה הגג, כי אין איטום בקולטי מי הגשם ועוד. בנוסף נטען כי יש להשלים ציוד כיבוי אש בארון הגג. בעקבות כל אלה התבקש בית המשפט לחייב את החברה לשלם לנציגות 104,415 שקלים הוצאות משפט ושכר כל מומחה שימונה, וכן שכר טרחת עורך דין ושכר בטלת חברת נציגות הבית.
הבעלים של חברת "אלציון עולה בע"מ", ציון ארביב דחה את טענות הדיירים. לדבריו, "כל הליקויים בבניין טופלו. הבניין הזה הוא הכי יפה בתמ"א בראשון לציון. לפני 9 חודשים הייתה נזילה בבניין ושלחנו צוות שסידר את הכל. כל הטענות לא היו ולא נבראו. כתב התביעה טרם התקבל בחברה".