תלמידי מקיף י"ג בראשון לציון דורשים מהסתדרות המורים לאפשר להם לצאת לטיול שנתי ולהחריג את שכבת י"ב מעיצומי המורים.
2 צפייה בגלריה
מקיף י"ג. "החינוך לא נעצר בבית הספר"
מקיף י"ג. "החינוך לא נעצר בבית הספר"
מקיף י"ג. "החינוך לא נעצר בבית הספר"
(צילום: פרטי)

במסגרת סכסוך העבודה שמנהלת הסתדרות המורים הוחלט על עיצומים, ביניהם מניעה מכיתות לצאת לטיולים שנתיים. עקב ההחלטה פנו תלמידי שכבת י"ב במקיף י"ג יצחק נבון בראשון לציון להסתדרות המורים בבקשה להחריג את הטיולים של השמיניסטים ברחבי הארץ ולאפשר להם לצאת לטיול השנתי האחרון בחייהם, וזאת אחרי תקופה ארוכה ומורכבת שכללה התמודדות עם הקורונה, מבצעים צבאיים וכמובן מלחמת 'חרבות ברזל', אשר פעם אחר פעם פגעו בהווי החברתי של התלמידים.

קראו גם:

"אנו פונים אליכם בבקשה ותחינה לשקול מחדש ולפנים משורת הדין את האיסור לקיום טיול שנתי", כתבו התלמידים, "אנו מודעים ומבינים את העיצומים לטובת כלל המורים... בד בבד אנחנו תלמידי שכבה י"ב, השכבה הבוגרת, שנתון 2006 עברנו החל מכיתה ח' אירועים רבים אשר פגעו בהווי החברתי ובטעם הטוב שלשמו קיים בית הספר. החל ממגפת הקורונה בחטיבה שגרמה לפגיעה רבה בגיבוש החברתי, במעבר ובהתאקלמות בתיכון וברצף הלמידה. לא זו בלבד, יחד עם הקורונה ולאחריה פרצו מבצעי לחימה, "שומר חומות", "עלות השחר" "ומגן וחץ", אשר העיבו על החוסן הנפשי, על פיתוח מיומנויות חברתיות וטלטלות רגשיות רבות".
בין היתר טוענים התלמידים, כי העיצומים שכבר ננקטו פגעו בהם וכי הם מבקשים לאפשר להם לסיים את השנה כראוי. הם מזכירים במכתבם את העיצומים בשנה שעברה שמנעו מהם לצאת למסע ישראלי, גדנ"ע וכן סיורי מגמות. כמו כן הוסיפו כי "בעקבות פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' התבטל המסע לפולין ואיתו גם נדחה הטיול השנתי אשר היה אמור להתקיים בנובמבר".

2 צפייה בגלריה
איתי מתיתיהו
איתי מתיתיהו
איתי מתיתיהו
(צילום פרטי)

לתלמידים התברר כי חלק מבתי הספר בארץ קיבלו החרגה והם מבקשים להתחשב גם בהם. לקריאה של התלמידים מצטרף גם המשנה לראש העירייה בראשון לציון ומחזיק תיק קהילה, נוער וצעירים, איתי מתתיהו, שפנה באופן אישי ליו"ר ארגון המורים, רן ארז, והפציר בו להחריג את שכבות י"ב בכל הארץ.
"החינוך לא נעצר בתוך כותלי בית הספר", כתב מתתיהו, "יציאה לטיול שנתי מלמדת הכרת ואהבת הארץ ומספקת שיעור חברתי חשוב. לא ייתכן שהתלמידים יהיו בני הערובה של העיצומים".
מהסתדרות המורים טרם התקבלה תגובה.