עיריית ראשון לציון ומחזיק תיק התחבורה, איציק אבשלומוב, עובדים בימים אלו על רפורמה בתחום חניות הנכים. המטרה בתוכנית שעליה עובד אבשלומוב היא להכשיר עוד אלפי מקומות חניה ולאתר את אלו המחזיקים חניית נכים למרות שאין להם הרשאה לכך.
2 צפייה בגלריה
חניית נכים
חניית נכים
חניית נכים
(צילום אילוסטרציה: טל שחר)
נושא חניות הנכים הפך למרכזי ביותר בראשון לציון, בעקבות דוח מבקר העירייה שגילה כשלים חמורים בתחום חניות הנכים ונחשף ב"מיינט ראשון". על פי הדוח, אין מעקב על האישורים הניתנים וכך רבים מאלו שחונים בחניות הנכים כלל אינם זכאים לכך. "אנחנו ממשיכים לבדוק חניות נכים ולחדש אותן", אומר אבשלומוב, "זה אומר שכל חניית נכים אמורה להיות ברישיון לתוקף של שלוש שנים בלבד ומי שפג הרישיון שלו צריך להציג אישור מיוחד שמוכיח שהוא אכן עם נכות שמגבילה אותו. אנחנו עוברים בימים אלו על החניות הלבנות, דהיינו חניות ששמורות לנכים על פי התקן הישן, כאלו יש להערכתי מעל 1,200.

2 צפייה בגלריה
הטיח חפצים באביו הנכה
הטיח חפצים באביו הנכה
למי מיועדת חניית הנכה?
(צילום: shutterstock)

"אני יוצא מנקודת הנחה שמכיוון שהתקן הזה מאוד ישן אז הבעלים שלהן או נפטרו או עברו לבית אבות. לצערי גיליתי בינתיים שמי שמשתמש בחניות האלו הם הצאצאים של בעלי החניות המקוריים. עד כה ביטלתי כ־270 מקומות חניה כאלו וגיליתי מקרים שאי־אפשר לתאר כמה חוצפה יש בהם, למשל תושבי ראשון שהיו זכאים לחניית נכים, אבל הם כבר הזדקנו ולא החזיקו יותר רכב. מי נהנה מהחניה הזאת? הבן שלהם שבכלל עבר להתגורר בקריית שמונה, אבל בכל פעם שהוא הגיע אל ההורים שלו לביקור אז הייתה לו חניה שמורה", אומר אבשלומוב.

קראו גם:

"בנוסף, ליד מוסדות ציבור כמו בתי ספר, גני ילדים או גני משחקים יש חובה לשריין חניות נכים וזה חוק שאנחנו אוכפים. העניין הוא שבשעות הערב המקומות האלו לא בשימוש. גם גני המשחקים אסורים בשהייה אחרי עשר בלילה ואין שום סיבה לחשוב שנכים יגיעו לשם בשעות הלילה בניגוד לחוק. לכן אנחנו פועלים לכך שאותן חניות נכים יהפכו לחניות שמותרות לשימוש לכולם בשעות שמוסדות הציבור אינם פעילים. במצב כזה נצליח להכשיר עוד מאות חניות עבור התושבים".