לפני כעשור הכירה אמה של גפן גטהון, מאזה דוקמו (38), את נתן גטהון, ישראלי שעסק בסיוע להעלאת יהודי אתיופיה. השניים נישאו והביאו לעולם את גפן. האב עשה הכל כדי להעלות לישראל את אשתו ובתו הקטנה, אך בשנת 2019, כשנה לאחר שהמשפחה התאחדה בישראל, הוא נפטר. מאז נמצאות האם ובתה, תושבות ראשון לציון, בסכנת גירוש כיוון שלפי ההלכה היא אינה יהודיה.
2 צפייה בגלריה
גפן ואמה מאזה
גפן ואמה מאזה
גפן ואמה מאזה
(צילומים: פרטיים)
רבים, ביניהם גם ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, נרתמו למאבק להשארת גפן בישראל. אמה בראיון ל"מיינט ראשון" סיפרה על החלטת הגירוש המקוממת ואמרה: "איך הם טוענים שאין לנו כאן משפחה. זה הבית שלנו, גפן לא מכירה שום דבר אחר, זה נשמע לא הגיוני. אני מרגישה נורא, זה מספיק עצוב לי שאני נאלצת לגדל אותה בלי אבא שלה, אבל אני לא מסוגלת לחשוב שהיא תאבד גם את המשפחה, החברים, בית הספר והתרבות שלה. היא ילדה כל כך חכמה, מגיע לה יותר".
רבים חתמו על העצומה והניעו את המאבק למען גפן, ביניהם תנועת ״זזים - קהילה פועלת״. השבוע התקבלה בשורה משמחת - משרד הפנים החליט להעביר את הנושא להחלטת הוועדה ההומניטרית ברשות האוכלוסין.

2 צפייה בגלריה
גפן ואמה מאזה
גפן ואמה מאזה
גפן ואמה מאזה
(צילומים: פרטיים)

מדובר בבשורה טובה הדוחה את הגירוש, אך טרם מדובר בהחלטה סופית כך שהמאבק למען גפן ואמה טרם הסתיים.

קראו גם:

גוני היימס, המלווה את הקמפיין הציבורי: ״זו בשורה משמחת מאוד שחרב הגירוש הוסרה לעת עתה, אבל זה ממש לא סוף פסוק ומבחינתנו המאבק נמשך עד שלא נמסרת החלטה חד-משמעית וברורה שגפן ואמה נשארות כאן, בישראל. עשרות האלפים שהצטרפו לקמפיין הזה העבירו מסר ברור, שאסור לגרש ילדים, ושלא נשתוק ולא ניתן לאפשרות הזו להפוך לעובדה מוגמרת. המאבק הזה נחל היום הצלחה, ואנחנו מקווים שבכך נסללת הדרך להחלטה הנוספת והסופית שתשאיר אותן עמנו".