על "כייסי חולות" שמעתם? מדובר בתופעה שאנשי הביטחון המקומי בראשל"צ מכירים היטב, והם מתרבים בעונת הקיץ כאשר מגיעים לחופי העיר הרבה מאוד מבלים ורוחצים, שנכנסים למים ומשאירים על החול את חפציהם. הלילה (בין ראשון לשני) נתפסו שניים על חם.
1 צפייה בגלריה
"כייסי החולות" נתפסו על חם
"כייסי החולות" נתפסו על חם
"כייסי החולות" נתפסו על חם
(צילום: החברה לביטחון ראשל"צ)
במבצע זריז ויעיל הצליחו פקחי החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון לסכל הלילה גניבה של טלפונים ותיקים של חבורת צעירים שבילתה בחוף ראשון לציון. הפקחים איתרו שני חשודים שניסו על פי החשד לכייס את הצעירים שישבו על החול בחוף.
איך עבדה השיטה?
אחד החשודים נצפה כשהוא זוחל על החול בניסיון להתקרב לתיקים של הצעירים, בעוד חברו מתצפת במטרה להתריע על התקרבות שוטרים או פקחים. הם רק לא תיארו לעצמם שמנהל צוות הפיקוח בחוף הים, אושרי משיח, והפקחית, אדר כהן, נמצאים במקום. השניים הבחינו לפתע בגבר שזוחל על החוף בין סוכה 3 לסוכה 4.
״ניגשתי לכיוון ביחד עם אדר כהן", מספר משיח ומפרט: "בסככה הכחולה בין שני הסוכות המציל, הבחנתי בחשוד נוסף אשר משקיף שלא מתקרבים אנשים, וניגשתי אליו. הבחור אשר זחל על חול התרומם במהירות, ונראה שנפל לו משהו לחול״.
הפקחים הצליחו לעכב את שני החשודים, ולמקום הגיעו צוות שוטרים ממשטרת ראשון לציון. לאחר בדיקה של המשטרה אחד החשודים נמצא דרוש חקירה למשטרת מרחב ירקון.
צפו ברגע תפיסת הכייסים בחוף >>>

בחברה לביטחון של עיריית ראשון לציון מספרים שתופעת "כייסי החול" היא תופעה מוכרת בחופי הים ברחבי הארץ, והם פועלים בכל עונת הקיץ כדי לצמצם ולנסות ולמנוע פעילות הכייסים.
בין היתר, למדו הפקחים ואנשי השיטור העירוני את שיטת פעילות הכייסים: "הם מתצפתים אחר מבלים אשר מניחים את התיקים ורכוש יקר ערך כמו שעונים, טלפונים וארנקים על מחצלת המונחת על החול. הכייסים זוחלים לעבר המחצלות וכשהם מתקרבים למרחק נגיעה הם מנצלים חוסר ערנות של המבלים כדי לכייס את הרכוש".

קראו גם:

שמרו על מספר כללי יסוד ומנעו מכייסי החולות מלהצליח במשימתם:
  • יש להימנע מלהגיע עם רכוש יקר ערך לא חיוני, כמו שעונים תכשיטים ועוד.
  • יש להקפיד ולשמור על קשר עין עם התיק.
  • עדיף שהתיק יהיה מונח מול הפנים ולא מאחורי הגב בעת ישיבה על מחצלת.
  • יש לסרוק אחת לכמה דקות את סביבת הישיבה כדי למנוע זחילת כייסים.
  • בכל זיהוי תנועה או אדם חשוד יש לדווח לפקחים בחוף או בסוכת ההצלה הקרובה.