כעס בקרב הורים לילדים המרותקים לכיסאות גלגלים ומדריך החוג לאחר שהעירייה החליטה להפסיק את החוג ולהסב את אולם החוגים לבית כנסת. "הודיעו לי מהיום למחר באופן שרירותי שהחוג בוטל וזה בסופו של דבר פוגע בילדים", אומר מנהל החוג דוד יהל.
1 צפייה בגלריה
(כיסא גלגלים. צילום: shutterstock)
קראו גם:
"אני מדריך חוגי ריקוד לקהילת כיסאות הגלגלים בראשון לציון, גם עובר הילדים וגם עבור מבוגרים", אומר יהל, "החוג מתבצע באולם הספורט של בית הספר אבני החושן וביום שני האחרון הגיעו נציגים דתיים והחלו לבחון את האולם.
"אמרו לי שזה עבור הקמת בית כנסת באולם אבל לא נדלקו לי נורות אדומות כי לא חשבתי שזה עלול לפגוע בחוג. יומיים לאחר מכן התקשרו אלי מהעירייה והודיעו לי באופן שרירותי שהחוג מוקפא ואני צריך לצאת לחל"ת.
"אמרו לי שכעת ראשון לציון עיר אדומה וצריך להקים עוד בתי כנסת לחגים ולכן זה יהיה המקום במקום החוג. החלטה שכזו פוגעת בסופו של דבר בילדים שהחוג הוא זה שמספק להם מסגרת חברתית. אין לי שום בעיה עם הדת ואני לא נגד העירייה אבל היא צריכה לפתור את הבעיה הזו אחרת".
בעקבות ההחלטה כתבה אחת האמהות: " החוג הזה הוא נקודת אור להרבה ילדים נכים. אם החינוך המיוחד עובד אז צריך לאפשר גם את קיום החוג."
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "פעילות החוג בימים אלו אינה מתקיימת לצערנו, כיוון שהמשתתפים אינם מגיעים כלל, בשל החשש מנגיף הקורונה. כמענה לתושבי האיזור, בתקופת הקורונה, התקבלה החלטה להסב את האולם לתפילה בראש השנה ויום הכיפורים. מיד לאחר מכן האולם יחזור לייעודו".