"אני כבר לא יכול לספוג את כל הצרות שיש לי, אבל רוע כזה אני לא מצליח להבין", כך מגיב השבוע בבכי אלי ירדני, נכה צה"ל ומוגבל בהליכה, אל האיסור של הנהלת בית עלמין גורדון לאפשר לו להיכנס עם רכב כפי שעשה בשנים האחרונות, כדי לפקוד את קבר בתו.
1 צפייה בגלריה
אלי ירדני בכניסה לבית העלמין. "לא יכול ללכת ברגל"
אלי ירדני בכניסה לבית העלמין. "לא יכול ללכת ברגל"
אלי ירדני בכניסה לבית העלמין. "לא יכול ללכת ברגל"
( צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
ירדני סובל משורה של בעיות רפואיות שמקשות עליו להתנייד, חלקן כתוצאה מפציעה קשה שעבר בתור לוחם בצה"ל. את הנחמה שלו הוא מוצא מדי שישי בעלייה לקברה של בתו, שנפטרה לפני תשע שנים. "במלחמת יום כיפור, ביום הקרב הראשון עליתי על מארב של אנשי קומנדו מצרי, חברים שלי נהרגו ואני נפצעתי קשה. אושפזתי לתקופה ארוכה ולבסוף נקבעו לי 53 אחוזי נכות. במהלך השנים נוספו בעיות רפואיות נוספות, הכליות הפסיקו לעבוד, יש לי קוצב לב אחרי התקפי לב שעברתי, בעיה בריאות, ובנוסף לכל זה יש לי גם לוקמיה ותסמונת גאוט.
"אני כמעט ולא מתנייד", הוא מדגיש, "הכל אני עושה בישיבה מהבית ולא מסוגל ללכת יותר מכמה מטרים בודדים".
לפני תשע שנים שכל את בתו, רויטל. "היא היתה בת 35. שנה אחרי שהתחתנה היא חלתה בסרטן ונפטרה. מאז אני עולה בכל יום שישי לקבר שלה, מדליק נר, מניח פרח. אם אני לא עולה אליה אני לא יכול לקבל את השבת. בגלל שאני מתקשה בהתניידות אני מגיע עם רכב קטן, לא פוגע בשום דבר ולא מזיק לאף אחד".
לדברי ירדני, ביום שישי שעבר הוא הגיע כהרגלו לבית העלמין, אך הפעם להפתעתו לא אושרה לו כניסה עם הרכב, כי לטענת ההנהלה כניסת רכבים גורמת נזק למצבות. "זה בעצם אומר שמונעים ממני להגיע לקבר של בתי. ההליכה לשם כרוכה בעלייה ואני לא מסוגל לעשות זאת ברגל. הציעו לי להתנייד עם כיסא גלגלים אבל זה לא אפשרי מבחינתי. מי ידחף אותי עד למעלה? זה כואב לי, למה הרוע הזה? למה למנוע ממני לבקר בקבר של הבת שלי?".
נמחברה קדישא ראשון לציון נמסר: "חשוב להבין כי ההחלטה למנוע כניסת רכבים אל תוך שטח בית העלמין התקבלה אחרי עשרות מקרים, שבהם ניזוקו מצבות כתוצאה מנהיגה של כלי רכב. עקב מצבו המיוחד של הפונה, הוחלט כי שירות קולנועיות חשמליות יפעל בבית העלמין ויאפשר גישה ישירה לכל חלקת קבר לבעלי מוגבלויות. נציג מטעמנו ימתין מדי יום שישי וילווה את הפונה אל חלקת הקבר של בתו בבטחה. אנו מאחלים לו בריאות ואריכות ימים".