חברת 'דרך ארץ הייוייז', מפעילת כביש 6, הגישה לבית המשפט, על ידי בא כוחה, אישור מסירה של חייב, שבו נטען כי אמו סירבה לקבל מכתב אזהרה שנשלח אליו. לטענת התובע, אמו נפטרה לפני 16 שנה, ולמרות זאת פתחו נגדו הליכי גבייה בהוצאה לפועל. השבוע קבע בית המשפט בקריות כי על החברה לשלם לו פיצוי של כ-16 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
כביש 6 חוצה צפון
כביש 6 חוצה צפון
כביש 6, המקטע הצפוני
(צילום: נחום סגל)
תושב המרכז (25) טען בתביעת לשון הרע, כי בשנה החולפת פתחה חברת דרך ארץ תיק הוצאה לפועל נגדו בגין חוב של 400 שקל, באמצעות בא כוחה, עו"ד אליהו מלך. בהמשך נטען כי עו"ד מלך הגיש להוצאה לפועל אישור מסירה המלווה בתצהיר מוסר כי אמו של התובע סירבה לקבל את האזהרה. זאת, בעוד שאמו נפטרה 16 שנה קודם לכן.
למרות זאת, הזינו הנתבעים כי ההמצאה נעשתה כדין, והחלו נגדו הליכי הוצאה לפועל, בין היתר הוטל עיקול על חשבון הבנק שלו. לאור זאת, נאלץ התובע לשלם את החוב למרות שנגבה שלא כדין, ועתה אף עמד על סכום גבוה יותר. עוד טען, כי ההתנהלות של החברה הסבה לו עוגמת נפש רבה ופגיעה בשמו הטוב.

2 צפייה בגלריה
הכניסה למנהרת כביש 6 צפון
הכניסה למנהרת כביש 6 צפון
הכניסה למנהרת כביש 6 צפון
( צילום: י"א)

מנגד ביקשו הנתבעים לסלק את התביעה על הסף, בין היתר מאחר שהתובע פנה לוועדת הערר של החברה והבירור בעניינו טרם הסתיים. עוד טענו, כי התובע שילם את החוב מבלי להביע מחאה, וכי מדובר בטעות של צד שלישי (חברת מסירות). הצד השלישי הטיל את האחריות על צד רביעי - מוסר המכתב בפועל.

קראו עוד >>

שופט השלום בקריות, מוטי כהן, הטיל על החברה לשלם לתובע פיצוי בסך 12 אלף שקל, בתוספת 1,600 שקל עבור הוצאות, החזר האגרה בסך 625 שקל, ושכר טרחה בסך 2,100 שקל.
בנוסף קבע, כי על חברת המסירות לשפות את דרך ארץ במלוא הסכום, כאשר היא תשופה על ידי הצד הרביעי בסך 9,795 שקל.