שלוחת מעצרים שפלה ממחוז מרכז הגישו כתב אישום לבית משפט השלום ברחובות, נגד מאלך דיאב בן 18 משכם ומוחמד רזקאללה בן 21 מפרחיה, על גניבת 34 רכבים בעיקר מסוג מאזדה ליהודה ושומרון.
2 צפייה בגלריה
 מאזדה CX5. נגנבה מתושב העיר
 מאזדה CX5. נגנבה מתושב העיר
מאזדה CX5. נגנבה מתושב העיר
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
גנבים היו ותמיד יהיו, אבל ההשתלשלות בעלילה הגיעה כאשר השניים לא הסתפקו בגניבת הרכבים. אלא חיפשו מיהו בעליהם של אותם רכבים וחשוב מכל - מהו מספר הטלפון שלהם.
על פי כתב האישום, לאחר ביצוע הגניבה, אחרים שזהותם עדיין אינה ידועה יצרו קשר עם בעלי הרכבים שנגנבו ודרשו תמורת השבתם כופר בסכום כסף שנע בין 15-30 אלף שקלים.

קראו גם:

אחד המקרים המתואר בכתב האישום התרחש בתאריך 28.5.2023 בשעה 21:20, מאלך ומוחמד הגיעו לרחוב רמז בראשון לציון, גנבו רכב מאזדה מסוג cx5 השייך לגנדי שור ונמלטו מהמקום.
בשעת בוקר מוקדמת, זמן קצר לאחר מכן, קיבל גנדי שיחת טלפון שהדהימה אותו. בצד השני של הקו היה אדם, שאמר לו שרכבו נגנב. ואז הוסיף - אם תרצה לקבל את רכבך בחזרה תצטרך לשלם עבורו 15 אלף שקלים. בעל הרכב הנדהם דיווח על כך למשטרה והתברר שהוא אינו היחיד שקיבל שיחות "בקשות כופר" שכאלה.

2 צפייה בגלריה
גנב
גנב
גנב
(צילום המחשה: shutterstock)

מקרה נוסף התרחש ברחוב ההגנה 14 בנס ציונה, משם נגנב רכב מסוג מזדה השייך לרבקה שלמה. כתב האישום כאמור מפרט 34 גניבות רכבים על פני 15 עמודים. גם שם היו הגנבים חצופים במיוחד. אבל, המשטרה כבר עלתה על עקבותיהם והשניים נתפסו. עם כי משתפי הפעולה, אלה שביצעו את שיחות הטלפון שהבהילו את בעלי הרכבים, טרם נתפסו.
בקרוב יועמדו השניים שביצעו ככל הנראה את הגניבות בשטח לדין על הסעיפים: קשירת קשר לביצוע פשע, כניסה לישראל שלא כחוק, גניבת רכב, פריצה לרכב, נהיגה ללא רישיון ונהיגה ברכב ללא ביטוח.