לפני כשבע שנים קיבלה שרון איתן את הבשורה שהיא חולה בסרטן שד אלים ושכל מה שנותר לה הוא כשנה אחת. כאישה עצמאית ולוחמת, היא יצאה לקרב על חייה, ואחרי שהחלימה הקימה את "שלובות", מעגלי תמיכה ופעילויות כיפיות לנשים המתמודדות עם המחלה. השבוע, לראשונה מאז פרוץ הקורונה, חזר הסניף הרחובותי לפעילות.
1 צפייה בגלריה
שרון ובתה לירי מתוך הקמפיין
שרון ובתה לירי מתוך הקמפיין
שרון ובתה לירי מתוך הקמפיין
( צילום: יערה דלגושן)
קראו גם:
"בתקופת הקורונה הסניף עבר למפגשים מקוונים, אך הנשים לא ויתרו והיו נפגשות בכל אפשרות", מספרת איתן. "או שעשינו פיקניק בים, או שנפגשנו בחצרות של נשים אחרות, היה ניתוק חברתי שהקשה מאוד על נשים שמתמודדות עם המחלה, ורבות מהן סיפרו שלפעמים הן יוצאות אך ורק לטיפולים רפואיים או לבית החולים, בתקופות מסוימות אפילו היה אסור מלווה. אז עכשיו אנחנו חוזרות לפעילות, יש נשים שלשמחתי חוזרות לשגרה ויש גם מצטרפות חדשות".
בכל שנה יוצאת העמותה בקמפיין להעלאת המודעות לסרטן השד בחודש המודעות שהחל השבוע. השנה הקמפיין מוקדש לנשים נשאיות גן ה־BRCA ובנותיהן. "הצלמת של שלובות, יערה דלגושן, שעושה את כל העבודה בהתנדבות כדי להחזיר לעמותה שליוותה אותה, היא נשאית של הגן", מספרת איתן. "אמנם היא אם לבנים אבל היא בת לאם שנפטרה מסרטן, והשנה החלטנו להקדיש את הפעילות שלנו עבור נשים נשאיות ובנותיהן".
הקמפיין כולל תמונות של אמהות ובנות, עם שילוט שנועד לעורר מודעות בחודש המודעות לסרטן השד. "השתמשנו בסלוגנים כמו 'אמא יש רק אחת, אז לכי להיבדק', 'תבדקי מה את מעבירה לה' ואנחנו בעצם אומרות לנשים שזה לא משפיע רק עליהן אלא גם על הבנות שלהן ולכן חשוב להיות מודעות ולבצע אבחון ומעקב".