הלם בענף הג'ודו עם מותו הפתאומי של אלוף ישראל לשעבר ותושב ראשון לציון, גיא וסרדם. הוא נפטר במפתיע בשבוע שעבר, והוא בן 39 בלבד. וסרדם הותיר אחריו הורים, גנדי ואיזבלה, אחות דיאנה (44) ושני ילדים בני שנתיים וחצי ושלוש. "גיא היה ילד בנפשו, זו היתה הגדולה שלו כאדם וכמאמן ילדים", סיפרו במשפחתו.
2 צפייה בגלריה
גיא וסרדם
גיא וסרדם
גיא וסרדם
(צילום: פרטי)

וסרדם זכה בתואר אלוף ישראל ב-2004 ו-2006 וסיים במקום השני באליפות ישראל לבוגרים 2002, כשהפסיד בגמר לשר החוץ לשעבר, יואל רזבוזוב. לאחר שפרש החליט וסרדם לאמן ילדים והיה נחשב למאמן אהוב ומבוקש שבתפקידו האחרון אימן את קהילת גורן גולדשטיין ובקאנטרי נווה שרת, שניהם בתל אביב.
"גיא היה ילד בנפשו זו היתה הגדולה שלו כאדם וכמאמן ילדים", מספרת אחותו דיאנה, "הוא מעולם לא הרים קול ומעולם לא כעס, לא על חניכיו ולא על ילדיו, הכל נעשה בהכלה ועדינות. כי ילד מבין ילד והוא הבין את נפשם של הילדים. היה צריך לראות אותו כמאמן כדי להבין כמה רוך והבנה ועדינות היתה בו. כשהוא היה עובר ממועדון למועדון כל ההורים היו מעבירים את הילדים אחריו, הם לא רצו לוותר עליו".

קראו גם:

את הכישרון של וסרדם גילתה משפחתו כבר בגיל צעיר. "אני אומנם גידלתי אותו פיזית אבל המאמנים שלו גידלו אותו נפשית ומנטלית", מספר אביו גינדי, "מגיל 4 הוא התמסר לג'ודו ושם הוא גדל והפך למי שהוא. ללוויה וניחום האבלים הגיעו אלינו המאמנים הכי גדולים במדינה, רק אז הבנו כמה הוא היה מוערך באיגוד, איזו אישיות יוצאת דופן הייתה לו".

2 צפייה בגלריה
גיא וסרדם עם יואל רזבוזוב ב-2006
גיא וסרדם עם יואל רזבוזוב ב-2006
גיא וסרדם עם יואל רזבוזוב ב-2006
(צילום: | צילום: ראובן שוורץ)

מי שאימן את וסרדם מגיל 4 ונשאר חבר נפשו עד יומו האחרון היה המאמן ליאור לנדסברג, שהיום מוביל את מועדון הג'ודו בבת ים שקוטף תארים בכל העולם.
"אני מכיר את גיא מגיל 4, הוא כמו בן עבורי. גיא היה ילד ואדם מדהים ויוצא דופן, מסור, אוהב וחם. הוא התמסר לג'ודו בגיל צעיר, הוא לא ידע מה זה 'לא', תמיד היה מתאמן ומתאמץ לטוב ביותר. הוא הגיע להישגים מהר מאוד, זכה בתארים וניצח בתחרויות משמעותיות.
"גיא היה ברמה מאוד גבוהה מבחינה טכנית, היה בו רצון להצליח ודבקות במטרה. התחרות האחרונה בה השתתף היתה תחרות בין אנשים מוכרים מתחום הג'ודו, בחצי גמר הוא ניצח מדיליסט אולימפי מלטביה ובגמר הוא ניצח את יואל רזבוזוב. הוא פרש בגיל צעיר, ממש אחרי הצבא. הוא בחר לאמן ילדים ועשה זאת בהצלחה רבה. הוא התייעץ איתי על כל דבר, לא רק בספורט, אלא גם בחייו האישיים וגם בתחום ההדרכה. גיא היה ילד פלא אמיתי".