איזה שכונה בראשון לציון "מככבת" במפת הפשיעה הארצית? נתונים שנחשפו בעקבות פנייה של מספר גורמים למשטרה, ביניהם התנועה לחופש המידע, מלמדים על מספר התיקים שנפתחו בשכונות שונות ברחבי הארץ בפילוח לנושאי פשיעה שונים. בין השכונות שהגיעו לעשירייה הפותחת והלא מכובדת הזו נמצאת גם שכונה גדולה בראשון לציון.
3 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
נתוני הפשע נחשפים
(צילום: רועי אלמן)

קראו גם:

השכונה "המפוקפקת" של ראשון לציון


על פי הנתונים הרשמיים, יש שכונה אחת בלבד בראשון לציון שהגיעה לעשירייה הראשונה במספר התיקים שנפתחו בה, בשתי קטגוריות שונות: שכונת רמב"ם.
בקטגוריית הסמים היא הגיעה למקום ה-10 בישראל - 60 תיקים בנושא נפתחו בשכונה בשנת 2023. יש לציין שמדובר בתיקי חקירה שנפתחו ונחקרו במשטרה, ויתכן שיש מקרים נוספים שלא דווחו.
הקטגוריה השנייה היא "השכונות המובילות בפריצות לבתים". כאן הגיעה שכונת רמב"ם למקום 9 עם 44 תיקי חקירה בנושא פריצות שנפתחו ב-2023.
שכונת רמב"ם היא השכונה הגדולה ביותר בראשון לציון, ותושביה, כמו גם הגופים הרשמיים והעירייה מודעים לפשיעה שהולכת ומתפשטת בה בתקופה האחרונה. בעקבות כך אף יצא לדרך מהלך של תגבור אבטחה מאסיבי הכולל מצלמות, ניידות, סיורי שיטור עירוני וכוחות מיוחדים על איזי ריידר.

3 צפייה בגלריה
שכונת רמב"ם ראשון לציון
שכונת רמב"ם ראשון לציון
שכונת רמב"ם ראשון לציון
(צילום להמחשה בלבד: אבי מועלם)

משטרת ישראל אמנם מנגישה את נתוני הפשע לפי חלוקה אזורית, אבל עושה זאת לפי אזורים סטטיסטים בלבד, פילוח שלא אומר הרבה לאדם הממוצע. אתר הנדל"ן 'מדלן' ביצע אנליזה מתקדמת של התאמת האזורים הסטטיסטים לשכונות, כך שנתוני המשטרה לא יישארו בלתי מובנים לציבור הרחב ובמטרה לסייע לרוכשי דיור להחשף לכלל המידע.

3 צפייה בגלריה
טל קופל
טל קופל
"מכת הפשיעה מגיעה לכל חלקי החברה הישראלית". טל קופל
(צילום: אורית פניני)

מנכ"ל מדלן, טל קופל: "אנחנו רואים שמכת הפשיעה מגיעה לכל חלקי החברה הישראלית, וממש אינה נחלתן רק של 'שכונות פשע', להיפך, בין השכונות שמככבות בטבלאות הפשיעה נמצאות גם שכונות מבוקשות עם אוכלוסייה ממעמד סוציו אקונומי גבוה, שהמחירים בהן למ"ר הם מהגבוהים ביותר בישראל. למרבה הצער, מהנתונים עולה שהפשע כבר אינו בעיה של אוכלוסיות שוליים בישראל, אלא מחלחל לכל מקום כמעט".