דלתות שבורות, כיורים סדוקים, הצפות, עובש ורטיבות: הורים מבית הספר אביבים טוענים כי חדר השירותים של השכבה הנמוכה אינו ראוי לשימוש לילדים קטנים. "זה כבר הגיע למצב שילדים מעדיפים לפספס ולא להיכנס למקום הזה".
2 צפייה בגלריה
ההזנחה בשירותים
ההזנחה בשירותים
ההזנחה בשירותים
(צילומים: מתוך סרטון. שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)

במהלך הקיץ עיריית ראשון לציון ערכה שיפוצים מקיפים במוסדות חינוך רבים בעיר, אך לטענת הורים בבית הספר היסודי "אביבים" לא נעשה אפילו שיפוץ בסיסי. לטענתם, חדר השירותים שהוקצה לשכבת א' ו-ב' אינו ראוי לשימוש כיוון שהוא אינו בטיחותי ועלול לשמש כמפגע תברואתי.

קראו גם:

"כל החלל שם במצב מזעזע", סיפרה אם לתלמידה בבית הספר, "הקירות עם עובש, ריק חזק של רטיבות והרצפה תמיד רטובה כי יש שם הצפות. הבת שלי סיפרה לי שילד אחד פספס במכנסיים כי חשש להיכנס לשירותים כי בהפסקה אמרו שמי שמוריד את המים באסלה רואה את כל הצרכים שלו צפים, זה מזעזע לכל אדם ובטח לילד קטן. מי מסוגל לדמיין שזו קבלת הפנים של ילדי כיתה א'? ככה רוצים לעזור להם להשתלב ולהרגיש בנוח בבית הספר?".

2 צפייה בגלריה
ההזנחה בשירותים
ההזנחה בשירותים
הכיור סדוק ומסוכן
(צילומים: מתוך סרטון. שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)

לטענת ההורים, מעבר לנושא ההיגיינה, ישנה גם סכנה בטיחותית. "הכיור סדוק בצורה מפחידה לדעתי הוא בקלות יכול לצאת מהמקום. ילדים לא מבינים את זה, הם רק שוטפים ידיים וכל הגוף שלהם נשען. מישהו יכול לדמיין איזה אסון זה אם כיור חרסינה יקרוס על גוף של ילד קטן? גם הדלתות שבורות, הבת שלי לוקחת איתה חברה כי היא מפחדת להיתקע בשירותים.
"עם כל הבעיות והצרות שיש לנו במערכת החינוך מגוחך שדבר כל כך פעוט, כמו שיפוץ בסיסי בשירותי ילדים, לא מתבצע כראוי וסובל מכזאת הזנחה".
פניתם לעירייה?
"ועד ההורים פנה להנהלה, לעירייה וגם לנציגות במועצת העיר אך לצערי זה טרם טופל".
מהעירייה נמסר: "מבדיקה שערכנו התגלה כי הסתימה החוזרת בביוב נגרמת כתוצאה מזריקת נייר שאינה סבירה. הנושא טופל באופן מיידי, וכן שאר הליקויים".