תושבים ספורטיביים המעוניינים להשתמש במתקני הכושר שפזורים במספר שכונות ברחבי העיר, טוענים שהם אינם יכולים לעשות זאת כי העירייה לא התקינה הצללה ראויה ועל כן השימוש במתקנים בקיץ אינו אפשרי. "אי־אפשר לשבת על מכשיר בלי לחשוש מכוויה, זה חסר טעם".
2 צפייה בגלריה
גינת כושר בעיר
גינת כושר בעיר
גינת כושר בעיר
(צילום פרטי)
קראו גם:
ראשון לציון מנסה כבר שנים להפוך לעיר עם מודעות גבוהה לכושר וספורט ולטובת כך נעשו עם השנים יוזמות עירוניות לעידוד זאת. כך למשל הוקמו קבוצות הליכה שכונתיות בעידוד ובתמיכת העירייה ובנוסף הוקמו ושודרגו עשרות פינות כושר המצוידות במתקנים ברחבי השכונות של ראשון לציון.
למרות הרצון הטוב, תושבים המעוניינים להשתמש במתקני כושר טוענים כי המחסור בצל לא מאפשר להשתמש במתקנים בחודשי הקיץ, ולמרות פניות לעירייה זה לא מטופל. "מכל מתקני הכושר שיש בעיר רק בבודדים יש הצללה ראויה", אומרת הדס לוי, תושבת שכונת נאות אשלים. "אני מקפידה על ספורט ועוברת בין השכונות כדי להשתמש במתקנים, הייתי בפרס נובל, בשכונה שלי נאות אשלים ובשכונות הסמוכות, ולא הצלחתי להתאמן כי אין הצללה. אנחנו כבר בקיץ והחל מהשעה עשר בבוקר השמש כבר בשיאה והמכשירים לוהטים מחום כך שאי־אפשר אפילו לעלות עליהם. העברתי את המסרים לעירייה ואני יודעת על עוד תושבים שהתלוננו, אבל בינתיים לא רואים שינוי".
2 צפייה בגלריה
גינה נוספת. מחכים להצללה
גינה נוספת. מחכים להצללה
גינה נוספת. מחכים להצללה
(צילום פרטי)
גם רונן דהן מספר על הקושי להשתמש במתקנים. "שמש קופחת על הראש זאת לא חוויה שמתעמל רוצה. לא לכולם יש אפשרות ללכת לחדרי כושר והמתקנים האלה מצליחים להיות תחליף ראוי, אבל בחודשים האלה האפשרות להתעמל היא רק בלילה. זה חבל כי דווקא בסופי שבוע אנשים רוצים לצאת במהלך היום וליהנות מהמתקנים".
מהעירייה נמסר: "במתקני הכושר הותקנו כיסויי פלסטיק מיוחדים שמטרתם לבודד חום ולאפשר שימוש נוח ונעים. אנו נבחן את הצללת המתקנים וככל שיהיה צורך נפעל בהתאם".