קארין, תושבת ראשון לציון, ביקרה לפני כשבועיים יחד עם בנה בן הארבע בסניף איקאה המקומי, כדי לרכוש רהיטים לחדרו. אך דבר לא הכין אותה ואת בנה לטראומה בעקבות הביקור.
1 צפייה בגלריה
מקום התאונה באיקאה והילד החבול
מקום התאונה באיקאה והילד החבול
מקום התאונה באיקאה והילד החבול
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"כשהיינו בקומת האוכל שמעתי צעקות וראיתי אותו לכוד בדלת החירום שנסגרה עליו", היא מספרת. "אחרי שהסתובבנו בחנות וקנינו לו כמה דברים, הכנסנו את המוצרים לרכב, ואז הבן שלי אמר שהוא רוצה פיצה. עלינו לקומת האוכל והמתנו בתור של האוכל החלבי. ביקשתי ממנו לעמוד צמוד לקיר כדי שהוא לא ייפגע מאנשים שעוברים עם שתייה חמה. פתאום שמעתי צרחות וראיתי את הבן שלי לכוד בין הקיר לדלת החירום שמחצה אותו והכאיבה לו בראש וביד. מיהרתי להפעיל כוח ויחד עם עובד נוסף שהיה שם פתחנו את הדלת וחילצנו אותו.
"מבירור שעשיתי מדובר בדלת חירום שלא אמורה בכלל להיפתח, אלא רק בעת חירום כדי להימלט דרכה, וככל הנראה עובד שהיתה לו הרשאה פתח אותה כדי לקצר לעצמו את הדרך".
לטענתה, מאותו הרגע החלה סאגה מפרכת מול איקאה. "ביקשתי מהעובד לקרוא למנהל והוא אמר שאין בזה צורך. כשהגיע האחראי הוא אמר לאחת העובדות שתביא לילד שלי גלידה, ובכך נסיים את האירוע. אני כמובן כתבתי להם מכתב ודרשתי שיטפלו במפגע. אמרתי להם גם שאני לא רוצה לתבוע אותם, אלא לדעת שהם מטפלים במפגע הזה, ושהם יפצו אותנו באופן הולם.
"במשך שבוע הם התקשרו מספר פעמים, כל פעם שאלו את אותן השאלות ולבסוף הציעו לי 500 שקלים בתווים למקום. אמרתי להם שזה בכלל לא מעניין אותי, לנוכח זה שאני רואה שהם אפילו לא טיפלו במפגע. מאז האירוע הילד שלי חזר להרטיב בלילות במיטה, ודלתות מפחידות אותו. אני מקווה שהוא יתאושש מזה במהרה".
מאיקאה נמסר בתגובה: "אנו מכירים את המקרה, מצרים עליו ופעלנו באופן מיידי על מנת שמקרים מסוג זה לא ישנו. הוצע ללקוחה לקבל טיפול מיידי לילד באמצעות חברת הביטוח, אולם היא סירבה ואיימה בפגיעה בשמנו הטוב, במידה ולא נעתר לתשלום בסכום שדרשה".