שוטר תנועה מראשון לציון מצא את עצמו מתמודד עם שלל בעיות רפואיות, לאחר שנדבק בקורונה משוטרת ששהתה איתו בניידת במהלך משמרת שלמה. בעקבות מצבו הרפואי תבע השוטר את ביטוח לאומי והוכר על ידם כנכה.
1 צפייה בגלריה
הדבקה בתוך הניידת
הדבקה בתוך הניידת
הדבקה בתוך הניידת
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
בתביעה להכרה בשוטר כנכה עבודה, שהוגשה למוסד לביטוח לאומי באמצעות עורכי הדין גיל קראוס ושירי אלון, נטען כי מאז שהשוטר החלים מהנגיף ועד היום הוא סובל מקשיי נשימה, פגיעה ברקמת השריר, הפרעת קשב וריכוז, איבוד הזיכרון לטווח קצר, כאבי ראש עזים, הפרעה בקרישת הדם, חולשה כללית המלווה בכאבי שרירים, מגבלות בתנועה, פגיעה בתפקודי הכבד, יתר לחץ דם, דופק מואץ וחולשה כללית.
לדברי קראוס ואלון, בשל התסמינים הקשים, אושפז השוטר מספר פעמים ועוד צפוי לו שיקום רפואי ארוך. לדבריהם, ביטוח לאומי שכאמור הכיר בו לאחרונה כנפגע עבודה, שילם לו סכום ראשוני של עשרות אלפי שקלים, ובעתיד ישלם לו ככל הנראה גמלה חודשית למשך כל חייו.
לטענת עורכי הדין, מי שנדבק בקורונה כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת במקום עבודתו, עשוי להיות מוכר על ידי ביטוח לאומי כנפגע עבודה, ובתנאי שהצליח להוכיח את הקשר הסיבתי ברמת סבירות גבוהה שבין ההידבקות בנגיף למקום העבודה.
"פחות מדברים על החולים הרבים שכביכול כבר החלימו, אבל בפועל נותרו נכים וסובלים מתסמיני פוסט קורונה קשים ביותר", אומרים עורכי הדין קראוס ואלון. "במקרה של השוטר הוא המשיך לסבול מפגיעה למעלה מעשרה חודשים אחרי שנדבק בנגיף הקורונה".