תושב ראשון לציון, בעל מגרש אדמה בעיר, גילה להפתעתו יום אחד שחשבון הבנק שלו עוקל. בדיקה שערך גילתה לדבריו שהאחראית על כך היא העירייה שהבטיחה לו בעבר כמה פעמים שתבטל קנס שהוטל עליו לא בצדק, אך למרות זאת המשיכה לפגוע בו. כעת הוא תובע אותה בגין עוגמת הנפש והנזק שנגרם לו.
1 צפייה בגלריה
פינה את הגזם על חשבונו
פינה את הגזם על חשבונו
פינה את הגזם על חשבונו
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
בבעלות התובע מגרש באיזור ז'בוטינסקי שאותו הוא התבקש לנקות כבר לפני שש שנים. בעקבות בקשת העירייה הוא מיהר להזמין חברת גינון שטיפלה בגזם וריכזה הכל מחוץ לגדר המגרש, הרחק מהמדרכה. למחרת, כך מספר התובע, הוא קיבל הודעה מהעירייה על כך שמשאית פינוי הגזם סירבה לפנות אותו מאחר שערימת העשבייה הונחה על אדמה.
לטענתו, הוא לא התווכח עם הנאמר וכבר למחרת הוריד את ערימת הגזם מהאדמה והזמין שוב את המשאית, הפעם על חשבונו, והערימה נלקחה מהמקום. כמעט שנה לאחר אותו אירוע זניח, הוא קיבל דוח בגין אי־פינוי הזבל, דבר שמבחינתו כלל לא נכון. לאחר מספר ימים הגיע למשרדי העירייה ושם הוצגו לו תמונות של שקיות אשפה וזבל שהונחו סמוך לערימת הגזם שלו.
לדבריו, הפקידים הודו שהם לא התנהלו כראוי מאחר שלא שלחו לו התראה מוקדמת לפני שליחת הקנס ובנוסף גם הבינו כי כל שקיות האשפה כלל לא שייכות לו כי אינו מתגורר שם ורק מחזיק בבעלותו מגרש. לטענתו, הפקידה בעירייה הבטיחה שתטפל בנושא ובכך הוא ראה את העניין כסגור.
שלוש שנים לאחר מכן גילה באמצעות מכתב שנשלח לביתו כי לא זו בלבד שהנושא לא טופל, אלא הקנס אף הוכפל. מאחר שהיו אלה ימי קורונה, יצר הגבר קשר טלפוני עם העירייה ושוב הובטח לו שזה יטופל. שנתיים לאחר מכן גילה לתדהמתו כי חשבונו עוקל עקב אי־תשלום הדוח.
לטענתו, בלית ברירה היא מיהר לשלם את הקנס כדי להסיר את העיקול, אך כעת הוא דורש לקבל החזר של הכסף שהוא שילם ובנוסף פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לו.
מהעירייה נמסר כי תגובתה תינתן בבית המשפט.