אפרים וימן, כדורגלן העבר של הפועל ראשון לציון, שנודע בכינוי "האנטנה", הלך לעולמו בגיל 69, לאחר מאבק במחלה קשה.
2 צפייה בגלריה
אפרים וימן (במרכז)
אפרים וימן (במרכז)
אפרים וימן (במרכז)
(צילום: קובי קואנקס)
וימן היה מוכר ואהוב מאוד בעולם הספורט הראשל"צי ובכלל. הוא היה אחד השוערים הגבוהים בעולם הכדורגל הישראלי, והיה חלק מקבוצת הפועל ראשון לציון בשנות ה-70 וה-80. בין השאר לקח חלק בהעפלת הקבוצה בעונת הכדורגל 1978/1980 לליגה הבכירה בישראל. "האנטנה" אף זומן והשתתף מספר פעמים במשחקי נבחרת ישראל.
לאחר שפרש מהתפקיד, ובשנים האחרונות שימש וימן כמאמן עמותת "עילי" שמטרתה להעניק מסגרת תמיכה עוטפת לילדים בעלי צרכים מיוחדים ולהעצימם באמצעות משחק הכדורגל.
"היינו חברים מגיל אפס, גדלנו יחד, היינו באותו הגן וגם שכנים, שנינו באנו ממערב ראשון הישן, אני גרתי ברחוב ארלוזרוב והוא ברחוב מנדלה", סיפר ל"מיינט ראשון" איש התקשורת, יואב צור וחברו הטוב של וימן. "למעשה אני הכנסתי אותו לספורט", הוא אומר בחיוך. "הייתי שוער של קבוצת הנוער של ראשון לציון וכל הזמן אמרתי לו שהוא צריך להצטרף, גם שכנעתי את המאמן, בני שלום, להכניס אותו להרכב. הוא בא מבית דתי ולא נסע בשבת, אז אני הייתי השוער במשחקי החוץ והוא במשחקי הבית, אבל ההבדל בכישרון היה כמובן תהומי, כבר אז הוא היה אגדי".

2 צפייה בגלריה
אפרים וימן
אפרים וימן
אפרים וימן. כבר מתגעגעים
(צילום: קובי קואנקס)

השנים חלפו אך קשר החברות בין השניים רק התעצם. "הוא היה אומר בהומור שאם היה יכול היינו מתחתנים", נזכר צור ומוסיף: "במשך השנים הקשר תמיד נשמר, היינו מדברים עשר פעמים בשבוע. היתה לו בדיחה, תמיד כשהיינו במצבים יחד, לדוגמא יחד על הרכבל בדרך לסקי, הוא היה אומר 'רק שלא ניפול בסטטיסטיקה'. לפני חודשיים התקשר ואמר לי 'נפלתי בסטטיסטיקה, יש לי סרטן בלבלב'. הייתי המום אבל הוא היה אדם עם כוח רצון מדהים, תמיד אמרתי לו שאם יש מישהו שיכול לנצח את המחלה זה הוא".
צור מוסיף ונזכר בחבר שאבד לו, ואומר: "אפרים היה טואטלי בכל דבר שעשה, היה תלמיד מצטיין, מגיע ראשון לאימון ועוזב אחרון את המגרש, אין אצלו אפור, הכל שחור ולבן, הייתי בטוח שהוא יצליח לנצח את זה. מאז טיפול הכימו השני מצבו לצערי הידרדר. בת זוגתו, אורנה נאור, טיפלה בו במסירות נפש, עדיין היתה לי תקווה. במוצאי שבת אני והמאמן בני שלום ביקרנו אותו, כשנפרדנו לשלום הוא הבטיח להילחם. זו אבדה גדולה ואני כבר מתכנן כיצד ננציח אותו בעיר בשיתוף העירייה".
קראו גם:

גם מועדון הכדורגל הפועל ראשון לציון פרסם הודעת הספד בעמוד הרשמי: "מועדון הכדורגל הפועל ראשון לציון קיבל בתדהמה את הידיעה על מותו של שוער העבר שלנו, אפרים וימן. המועדון משתתף בצער המשפחה ושולח את תנחומיו. הקבוצה תכבד את זכרו במשחק הבית הקרוב".
הלוויתו של אפרים וימן תתקיים מחר (שישי) בשעה 12:00 בבית העלמין ביהוד.